آ،ین ابرخودروی آلفارومئو 8C Competizione باشکوه بود که از سال 2007 تا 2010 تولید شد. این خودرو تنها 500 نسخه از جمله کوپه و 8C Spyder تولید کرد. این خودرو نام خود را از 8C اصلی گرفته است، سری نمادین خودروهای اسپرت و تور آلفارومئو در دهه 1930.
منبع: https://www.motor1.com/news/654408/alfa-romeo-supercar-nearly-sold-out/
در ماه نوامبر، آلفارومئو نگاه دیگری به یک ابرخودروی جدید انداخت. این کوپه موتور وسط که انتظار می رفت 8C نامیده شود، هنوز چراغ سبز Stellantis را دریافت نکرده بود. ژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیرعامل آلفارومئو، با اعلام رسمی برنامهریزی شده برای مارس 2023، وعدههای بیشتری را در مورد این خودرو داد.
ایمپاراتو همچنین نشان داد که خودروساز برای درست ، خودرو وقت صرف میکند و چیزی را ایجاد میکند که به DNA شرکت کمک میکند. ما در حال کار روی چیزی هستیم که بتوانم 8C را در موزه Arese کنار بگذارم و به سهم خود در تاریخ آلفارومئو افتخار کنم. این چیزی است که ما می خواهیم.”
ابرخودروی جدید احتمالاً از یک موتور احتراقی به جای پیشرانه الکتریکی استفاده خواهد کرد، اما میتواند شامل یک موتور الکتریکی برای به حرکت درآوردن چرخهای جلو باشد. ایمپاراتو پیشنهاد کرد که این فقط یک خودروی پیست نخواهد بود، بلکه میتوان آن را هر روز علیرغم قیمتی که در همسایگی یک فراری یا لامبورگینی داشت، راند. همچنین به گفته مدیر عامل، این خودرو کاملاً شبیه یک آلفارومئو خواهد بود و “نماد، فوق العاده ،ی و قابل تشخیص” خواهد بود.
این هفته، درست چند روز قبل از ج، زم، مارس، متوجه شدیم که آلفارومئو قبلاً سپرده گذاری کرده است، علی رغم هیچ تصمیمی از سوی Stellantis یا افشاگری رسمی. ایمپاراتو در مصاحبه ای با اتوکار، وضعیت آزمایشی این سوپراسپرت را تایید کرد و گفت: «برای اتخاذ چنین تصمیمی در سال 2022 در گروهی مانند Stellantis، همه فکر می کنند که شما کاملا دیوانه هستید.»
ایمپاراتو همچنین نشان داد که این خودرو مانند 8C قبلی، یک خودروی محدود خواهد بود که به موازات خط اصلی جدید آلفا تولید میشود. اکنون که این خودروساز سودآور است و کیفیت خود را بهبود بخشیده است، انتظار دارد تا سال 2027 هر سال یک خودروی جدید از جمله ،یبی از مدل های احتراق داخلی و EV روانه بازار کند. این ،یب شامل Tonale جدید و تغییرات مورد انتظار Giulia و Stelvio است.