هوندا در تست ترمز بسیار بهتر از پونتیاک عمل کرد و در 104 فوت توقف کرد. Trans Am 130 فوت طول کشید تا از سرعت 60 مایل در ساعت کاملاً متوقف شود. مسابقه نهایی توانایی هندلینگ خودروها را آزمایش کرد و آنها را در یک کورس اسلالوم با دو چرخش 180 درجه قرار داد. هوندا این مسیر کوتاه را تنها در 28.04 ث،ه طی کرد. پونتیاک این کار را در 30.75 ث،ه انجام داد.
این دو در یک سری چالشها برای آزمایش و مقایسه تواناییهای عملکرد خود با یکدیگر روبرو شدند. هوندا آکورد دارای یک پیشرانه هیب، با موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر در قلب آن است. این سیستم تنها 204 ، بخار قدرت تولید می کند که هوندا آن را از چرخ های جلو عبور می دهد.
پونتیاک ترانس ام از موتور بسیار بزرگتر خود قدرت بسیار بیشتری تولید می کند. موتور 5.7 لیتری LT1 V8 305 ، بخار قدرت و 330 پوند فوت گشتاور تولید می کند. با این حال، تقریباً سه دهه از هوندا قدیمیتر است که با کمک برقی به مسابقات میآید.
این دو ابتدا در یک مسابقه درگ به رقابت پرداختند. هوندا شروع بهتری از این دو داشت و این برتری را در خط پایان حفظ کرد و مسابقه یک چهارم مایل را در 16.15 ث،ه با سرعت 85 مایل در ساعت به پایان رساند. با این حال، پونتیاک خیلی عقب نمانده بود و دویدن را در 16.19 ث،ه با سرعت 92 مایل در ساعت به پایان رساند که نشان دهنده پیروزی آسان Trans Am در مسابقه غلتاندن بعدی بود.
13 ع، ها
هوندا آکورد هیب، ممکن است اوج عملکرد مدرن امروزی نباشد، اما نمونه ای از پیشرفت آن است. آکورد در تستهای فنیتر با Trans Am همگام بود، اما پونتیاک احتمالاً با آهنگهای بیشتری در دسترس خواهد بود.