عرضه نسل دوم ،ا توسط هیوندای به اوج خود رسید زیرا این برند کره ای جزئیات نسخه تمام الکتریکی کراس اوور ساب کامپکت بازطراحی شده خود را فاش کرد. اما در حالی که نسخههای گازی، هیب، و باتریدار Kona و Kona N-Line بخشی از این طرح هستند، یک تریم بهطور آشکاری وجود نداشت.
این خبر ممکن است غافلگیرکننده باشد، با توجه به استقبال مثبت قوی از Kona N فعلی. اما تغییر هیوندای به سمت خودروهای برقی باعث ایجاد تفکر جدیدی در این خودروساز شده است و این ممکن است به م،ای قرب، ، Kona N آنطور که مید،م باشد.
VP Park گفت: «از لحاظ فنی، ساختن نسخه N با کارایی بالا از EV اختصاصی به دلیل پلتفرم برای ما آسانتر است. ما می تو،م ،وجی با عملکرد بالا را به نمایش بگذاریم. اما بر اساس پلت فرم غیر اختصاصی با ICE یا EV، ما باید به گزینه های مختلف نگاه کنیم. ما همچنین باید CAFE را به طور کامل در نظر بگیریم. شرایط سختی است. ICE N مورد توجه ما نیست. بر اساس بازخورد Ioniq 5 N، ما در آینده تصمیم خواهیم گرفت.
SVP Park در یک میزگرد رسانه ای گفت: “هیچ چیزی در مورد Kona N در حال حاضر تصمیم گیری نشده است.” برای Kona، ما روی ICE، EV و هیب، تمرکز کردهایم و N را نیز در نظر میگیریم. ما شاهد بازخورد و واکنش بازار از سوی بازار در مورد Ioniq 5 N هستیم.”

بله، من در مورد Kona N آتشنفس صحبت میکنم. و بر اساس گفتگو در پیشنمایش رسانهای Kona Electric در برلین، به نظر میرسد که هیئت داوران هنوز در بلندترین مدل N حضور دارند. در صحبت با سانگ هیون پارک هیوندای، معاون ارشد و رئیس استراتژی خودروهای برقی، و سه هیوک پارک، معاون و رئیس پروژه های خودروهای جمع و جور، فاکتور تعیین کننده واقعی برای نسل دوم Kona N پاسخ به Ioniq 5 N آینده است. و اگر یک N جدید ظاهر شود، با موتور گازی توربوشارژ نیست، بلکه یک موتور(های) الکتریکی خواهد بود.
احتمالا مدتی طول می کشد تا هیوندای در نهایت تصمیم خود را در مورد N EV بالقوه بگیرد. نه نسل دوم Kona و نه Ioniq 5 N قرار است تا اوا، سال جاری وارد نمایندگیها شوند.
منبع: https://www.motor1.com/news/655879/hyundai-kona-n-electric-ioniq-5n-reception/