برای دستیابی به هدف هوندا مبنی بر رساندن خودروهای برقی و هیب، به 40 درصد از فروش خود تا سال 2030، این شرکت ژاپنی یک واحد تجاری مستقل برای نظارت بر توسعه تجارت برق و باتری خود ایجاد کرده است که در نهایت می تواند شامل سرمایه گذاری در ایستگاه های شارژ، مشابه با ش،ه سوپرشارژر تسلا.
هوندا همچنین در حال توسعه معماری های EV خود است که در سال 2026 وارد ایالات متحده می شود، و همچنین باتری های پیشرفته ای با طراحی خود برای برخی از این مدل های آینده.
منبع: https://www.motor1.com/news/655551/،nda-ev-plans-ice-beyond-2040/
هوندا برای ساخت باتری با LG Energy Solution در اوهایو از سال 2025 شراکت دارد که در کارخانه های آینده خودروهای برقی هوندا در آمریکای شمالی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. پیش از آن، هوندا دو شاسی بلند الکتریکی جدید به نام های هوندا پرولوگ و آکورا زد ای، را از کارخانه اسپرینگ هی، جنرال موتورز در تنسی در سال 2024 دریافت خواهد کرد که حاصل همکاری این خودروساز آمریکایی است.
علیرغم این تعهد به برقیسازی، مدیرعامل هوندا، توشیهیرو میبه، معتقد است که موتورهای احتراقی میتوانند تا سال 2040 و پس از آن نیز وجود داشته باشند. مایب در گزارشی گفت: «همانطور که ما به سمت بیطرفی کربن حرکت میکنیم، روی الکتریکی و پیلهای سوختی تمرکز میکنیم – این دو جزء اصلی تحرک آینده هستند. رویترز گزارش.
هوندا همچنین در حال انجام مطالعات امکان سنجی بر روی طیف وسیعی از فناوری ها، از شارژرها و باتری های پیشرفته گرفته تا وسایل نقلیه هوایی و موشک ها، و همچنین سوخت های الکترونیکی کم کربن جدید است که می تواند به حفظ موتورهای احتراقی برای یک یا دو دهه دیگر کمک کند.
علیرغم این سرمایهگذاریها و مطالعات امکانسنجی، هوندا انتظارات واقعبینانهای در مورد طول عمر موتور احتراق داخلی دارد و مایب خاطرنشان کرد که خودروهای پرفورمنس، کامیونها و سایر خودروهای سنگین احتمالاً برای مدتی آینده موتورهای احتراق را حفظ خواهند کرد.
مایب 30 سال است که در زمینه توسعه موتور فعالیت می کند، بنابراین او شخصاً علاقه ای به دوران EV ندارد. او اظهار داشت: «اما من باید احساسات خودم را از آنچه برای ،ب و کار بهتر است جدا کنم.
هوندا اعلام کرده است که قصد دارد تا سال 2030 حداقل 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند تا خودروهای هیب، و تمام الکتریکی را به 40 درصد از فروش خود تا پایان این دهه برساند. این در حالی است که این خودروساز در مقایسه با رقبای خود مانند فول، واگن و جنرال موتورز، میلیاردها دلار برای توسعه و ساخت خودروهای برقی و باتریها متعهد شده است.
8 ع، ها