۷ اصل کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی

در طراحی ها همیشه راحتی و آرامش خود را مد نظر قرار دهید. از دیگر انواع طراحی دکوراسیون داخلی ، میتوان به طراحی دکوراسیون منزل اشاره کرد که خود دارای طیف وسیعی از زیر مجموعههای تاثیرگذار و خاص ، میباشد . با تغییر سبک زندگی شهرنشینی، مردم بعد از ساعات کاری غالب زمان خود را در منزلشان سپری میکنند، ازاینرو زیبایی فضای داخلی منازل برای خانوادهها اهمیت بیشتری پیداکرده؛ از سوی دیگر بخشی از مسئله تجملگرایی به دکوراسیون مربوط میشود. طراحی داخلی (Interior Design) که به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه سازی فضاهای داخلی ساختمان¬ ها به منظور انجــام فعالیت های روزمره یعنی زندگی و کار اســـت. این فضاها محیطی را ایجاد می کنند که پاسخ گوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیت های ما در آن صورت می گیرد. طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی را اغلب به صورت اشتباه به جای یک دیگر به کار می برند حال آن که این دو رشته تفاوت های متعددی با یک دیگر دارند.

این شرکت نمونه کارهای متعددی دارد و شما می توانید پروژه های واقعی را ببینید و از آن ها ایده بگیرید. علاوه بر نمونه کارهای این شرکت می توانید نمونه کارهای دیگری نیز ببینید. اینکه شما چه رنگ پرده ای و با چه مبلی می پسندید، باعث می شود طراح مسیرش مشخص شود و ذهنیت واضح تری برای طراحی ها و ایده های خود داشته باشد و در نهایت بهترین طرح را به شما ارائه دهد تا در انتهای پروژه احساس میکنید؛ آن چیزی که خودتان می خواستید، به صورت حرفهای پخته و ارزیابی شده و به صورت دقیق و جز به جز در منزل یا محل کارتان پیاده سازی شده است. بنابراین خود را محدود به رنگ خاصی نکنید.

مرور طرح های جدید دکوراسیون داخلی منزل باعث میشود تا در نهایت بتوانید با توجه به نوع وسایل، شرایط روحی افراد و محیط تا حدودی سبک مورد نظر را انتخاب کنید. انتخاب نوع سبک به سلیقه افراد و نوع فضا بستگی دارد برای مثال باید در انتخاب نوع سبک متراژ خانه و بودجه در نظر گرفته شود. طبق تحقیقات انجام شده در دنیا طراحی مغازه تأثیر مثبتی در فروش هم دارد. ۱. اندازه فضا و طرح و سبک معماری بنا: اندازه طول، عرض و ارتفاع فضا و نیز طرح و سبک ساختمان در چگونگی طراحی و چیدمان داخلی تأثیر می گذارد. اتاق های شلوغ و پر از وسایل اضافه نوعی آشفتگی را در ذهن افراد ایجاد می کنند و باعث میشوند تا خواب خوبی را تجربه نکنند. همان طور که در تصویر زیر می بینید، تکرار برآمدگی و تورفتگی دیوار پشت تخت، در فضای داخلی اتاق خواب ریتم به وجود آورده است.

یکی دیگر از روشهای تحصیل در دکوراسیون داخلی بدون کنکور این است که بدون کنکور وارد رشته معماری داخلی شوید و در کنار آن در آموزشگاههایی که رشته طراحی دکوراسیون داخلی را آموزش میدهند ثبتنام کنید. از آنجائی که تغییرات برای قسمت های مختلف از آشپزخانه، اتاقها، پذیرایی، راهپلهها، لابی، نورپردازی، مبلمان، شومینه و بسیاری دیگر از بخشهای ساختمان جداگانه باید باشد. تهیه مود بورد (Mood Board): شاید براتون سوال پیش بیاد که مود بورد چیه؛ خیلی ساده است، قراره مجموعهای باشه از هر چیزی که دوست دارین تا با طراح و دکوراتور در میون بذارید یا در مراحل انتخاب جزئیات و خرید خودتون ازش استفاده کنید. در این مورد بررسی قوانین ایمنی، عایق بودن نسبت به صوت، حرارت، نورپردازی مورد ارزیابی قرار میگیرد و در آخر انتخاب وسایل و لوازم دکوری و روش چیدمان آن ها انجام می شود. با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه شده می تونیم نتیجه بگیریم که یک طراح دکوراسیون نمی تونه به طراحی داخلی بپردازه، به خاطر اینکه انجام این کار به دانش و آگاهی و مدرک تخصصی نیاز داره. اگر قصد دارید در این رشته تحصیل کنید، داوطلبانی که مدرک کاردانی رشتههای ارتباط تصویری (همه گرایشها)، طراحی و ساخت طلا و جواهر، مرمت آثار فرهنگی (همه گرایشها)، معماری (گرایشهای معماری داخلی و مرمت ابنیه)، نقاشی (همه گرایشها)، طراحی نقش پارچه (همه گرایشها)، گرافیک (همه گرایشها)، معماری سنتی و هنرهای تجسمی (همه گرایشها) را داشته باشند برای پذیرش در اولویت قرار دارند؛ اما درهرحال پذیرش از همه رشتهها صورت خواهد گرفت.

به عنوان مثال در رنگ آمیزی دیوارها کاغذ دیواری را هم مدنظر داشته باشید. یک مهندس معماری داخلی باید به هنر، فلسفه و روانشناسی مسلط باشد و پروژه خود را از دیدگاه جوانب اقتصادی، فرهنگی و صنعتی انجام دهد. اگر شما جزو افرادی هستید که نمای داخلی و دکور منزل برایتان اهمیت دارد، بدون شک دوست دارید یک خانه با بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی، شبیه تصاویر جذاب و دلنشینِ منازل مجله های خارجی و سایت های دکوراسیون داشته باشید، در این حالت باید با یک طراح حرفه ای مشورت کنید. فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلاً قابل استــــفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.

با توجه به تفاوتی که در دروس دانشگاهی این دو رشته مشاهده میشود، مشخص است که هدف از هر یک از این رشتهها متفاوت از دیگری است. عوامل مختلفی از جمله حجم تغییرات اعمال شده و تکمیل چک لیست های تهیه شده در تعیین هزینه طراحی دکوراسیون داخلی دخالت دارند. طراحی داخلی خانه همچون نقشهکشی ساختمان مراحل خاص خود را دارد، که اولین مرحله آن تعیین سبک فضای داخلی خانه است. در ارتباط با طراحی داخلی مغازه بیشتر بخوانید. انجام دکوراسیون داخلی با دکوراتورهاست و صرفا به کار های ظاهری می پردازند یا پلن مهندسان معماری داخلی را پیاده سازی می کنند. در این امر طراح ابتکار به خرج می دهد و با تکیه بر دانش و هنر و توجه به سلیقه و رفتارشناسی ساکنین، محیط داخل یک بنا را سر و سامان می دهد. با این حال، همواره سعی کنید تعادل را طراحی دکوراسیون داخلی حفظ کنید تا صرفا مرکز کانونی تمام توجه ها را به خود جلب نکند.

کابینت شرکتی (اقساطی) در چالوسبرند آرشام دکور در زمینه طراحی دکوراسیون و دکوراسیون داخلی با 16 سال سابقه درخشان که قابل استعلام هست ،میباشد. برای اجرای طراحی داخلی در ساختمانی که از قبل بنا شده به بازسازی نیاز هست چون در طی این پروسه اصلاحاتی در معماری سازه ایجاد خواهد شد. قبل از وارد شدن به مباحث دکوراسیون داخلی، بایستی منابع کمکی این رشته را بشناسید تا بتوانید بهتر و علمی تر به دکوراسیون داخلی بپردازید. پیشنهاد ما این است که قبل از صرف وقت و هزینه زیاد برای یادگیری دکوراسیون داخلی، هدف خود را مشخص کنید؛ آیا میخواهید آشنایی کلی با این رشته پیدا کنید تا بتوانید محیط اطراف خود را به خوبی دکوراسیون کنید یا میخواهید متخصص این امر شوید و با اصول طراحی دکوراسیون آشنا شوید؟ آیا طرح های بخش های مختلف با هم متفاوت هستند؟

آیا بخشهای مورد نظر از نظر مصالح ساختمانی نیاز به بازسازی دارند؟ آیا طراحی مدل اصلی کار را کارفرما انجام می دهد یا پیمانکار؟ مواردی که شما انتخاب می کنید باید در حالت ایده آل به سبکی باشند که الهام بخش شما از دکوراسیون باشد. برخی از نکات گفته شده در بخش فاکتورهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، برای دکوراسیون اتاق خواب نیز مناسب است. پس دکوراسیون داخلی اتاق خواب باید به گونه ای طراحی شود که با روحیات شما سازگار باشد. یکی از مهمترین مواردی که در جذب مشتری تاثیر دارد دکوراسیون ویترین مغازه و دکوراسیون داخلی مغازه می باشد که باید به گونه ای باشد که آرامش را به مشتری بدهد و چیدمان به شکلی باشد که به راحتی در دسترس مشتری باشد. طراحی دکوراسیون متعلق به چند بخش از منزل می باشد؟ برای درک بهتر این تفاوت میتوانید به بخش بعدی که مشاغل هر دو رشته معرفیشدهاند طراحی داخلی مهران طاهری را مطالعه نمایید. سرفصل دروسی که هر یک از این آموزشگاهها به هنرجویان ارائه میدهند با یکدیگر متفاوت است؛ اما بهطورکلی شما میتوانید در مورد سبکهای معماری، نرمافزارهای موردنیاز برای معماری، کاربرد رنگ و نور، طراحی نما و دکوراسیون هر یک از فضاهای مختلف آموزش ببینید.

برخی دیگر نیز دورههای غیرحضوری دارند. این نکته را حتما در نظر بگیرید که اصولا دکوراتورها افرادی هستند که ذهن بسیار خلاقی دارند. طراحان داخلی متخصص و دکوراتور باتجربه، دوره های لازم برای دکوراسیون داخلی را پشت سر گذاشته اند و با بهترین مدل های طراحی دکوراسیون داخلی آشنایی دارند. همچنین آنچه به یک بنا روح می بخشــد، فضای داخلی آن اســـت. معماری داخلی به پروژههای فضاهای تفریحی، خانه ها و بنا های اداری ارتباط پیدا می کند. طرحینه نکاتی در رابطه با طراحی دکوراسیون داخلی آورده است که با استفاده از آن ها و کمک افراد متخصص در این کار می توانید با هزینه نسبتاً کم محیطی با دکوراسیون زیبا و دلنشین به وجود بیاورید. به جهت طراحی دکوراسیون فروشگاه های پهناور ایراد خاصی وجود ندارد زیرا فضا به ترازو کافی به جهت هر جور طراحی وجود دارااست و سوای محدودیت می اقتدار انجام داد ولی به جهت دکوراسیون دکان ریز که فضای به اندازه وجود ندارد نمی توان از هر طراحی دکوراسیون به کارگیری کرد چون بایستی نیز به جهت تست نمودن محصولات فضای کافی پوجود داشته باشد و هم بتوان طراحی خوشگل انجام داد تا نیز دکان بزرگتر به حیث برسد و نیز حساس خوبی به مشتریان منتقل نماید تا کوچکی دکان دوچندان جلب توجه نکند.

آیا دستمزد بر حسب متر مربع محاسبه می شود یا به صورت ساعتی ؟ به طور کلی طراحی داخلی مجموعه ای است که برای بهبود و ایجاد تغییرات مثبت در محیط و تغییر ساختار آن ساخته می شود. طراحی داخلی مثل بقیه معماریهای ساختمان و عنصرهای به کار رفته ساختمان در ارتباط است. در مجموع سه عبارت معماری داخلی، طراحی و دکوارسیون داخلی در رابطه با سازه ها وجود دارد، که به نظر یکسان می رسند اما از لحاظ معنا و کارکرد تفاوت هایی دارند که در ادامه برایتان آورده ایم. اولین برداشتی که خریدار و یا این که کارمندان آینده تان از شرکت شما دارند، در نصیب محل ورود و پذیرش شرکت ها شکل می گیرد. برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل باید از چه روشی استفاده کرد؟ چارت درسی رشته معماری داخلی که در دانشگاههای آزاد و غیرانتفاعی تدریس میشود با چارت درسی رشته معماری محیط داخلی که در دانشگاه علمی کاربردی مقطع کارشناسی ناپیوسته تدریس میشود تفاوت دارد. شهریه و شرایط ثبتنام علمی کاربردی را از اینجا بخوانید. همچنین، درصورتیکه می خواهید دفتر کار فعالیت خویش را رنگارنگ تر کنید، از به کار گیری از اشکال بسیار زیادی از رنگ ها، جلوگیری کنید. کیفیت تجهیزات در چه حدی می باشد؟

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.