این بنتلی توربو R واگن فوق کمیاب جدید توسط خانواده سلطنتی برونئی سفارش داده شد

این بنتلی توربو R واگن فوق کمیاب جدید توسط خانواده سلطنتی برونئی سفارش داده شد

وقتی پول چیزی نیست و چیزی که در بیرون وجود دارد با سلیقه شما سازگار نیست، یک وسیله نقلیه ساخته شده توسط اتوبوس مطابق با نیازهای شما سفارش می دهید. این دقیقاً همان کاری است که سلطان برونئی در دهه های 1980 و 1990 انجام داد، زم، که او و خانواده اش چندین میلیارد دلار برای ،ید بیش از 7000 خودرو هزینه ،د. این تبدیل بنتلی توربو R واگن یکی از آنها بود.

خانواده 11 واحد را به طور همزمان سفارش دادند و این نمونه آبی آ،ین نمونه ساخته شده است. این تبدیل توسط رابرت ژانکل دیزاین انجام شد و علاوه بر سقف بلندتر، توربو R از سیستم چهار چرخ متحرک نیز بهره مند شد. این واگن شیک که در سال 1992 مونتاژ شد، با نام نامگذاری شده است دره ایزر، این نام برگرفته از یک کمون در ج، شرقی فرانسه است که به‌خاطر پیست‌های اسکی باک، معروف است.

افسانه می گوید که قیمت این واگن تقریباً 12 برابر بیشتر از یک توربو R استاندارد است، که با توجه به اینکه مدل معمولی آن دقیقاً ارزان نبود، دیوانه کننده به نظر می رسد. در زیر کاپوت همان توربوشارژ 6.75 لیتری V-8 با قدرت 296 ، بخار و گشتاور 487 پوند فوت قرار دارد، اما این نیرو به جای چرخ های عقب فقط به هر دو محور منتقل می شود.

این واگن بنتلی توربو R اخیراً توسط یک ،ده فروش حرفه ای مورد ناز و نوازش قرار گرفته است، به همین دلیل از داخل و خارج بی عیب و نقص به نظر می رسد. اعتقاد بر این است که فضای داخلی دو رنگ خیره‌کننده پس از طرح رنگ هتل امپایر که به‌،وان قصر توسط شاهزاده جفری، برادر سلطان برونئی، حسنال بولکیاه، ساخته شده است. با این حال، 10 خودروی دیگر دارای کابین‌های متفاوتی بودند، از جمله یکی با رنگ نارنجی وحشی و قرمز با خطوط راه راه.

تمام این واگن های توربو R با چرم و چوب حمام می شدند. این ساخت نهایی آنطور که می‌توانست در پشت صندلی‌های عقب جادار نیست، زیرا یک سیستم صوتی سفارشی وارد اتاق بار می‌شود. با این حال، ریل های سقفی که از یک واگن مرسدس W123 قرض گرفته شده اند، کاربردی بیشتری را ارائه می دهند.

یکی دیگر از واقعیت های شسته و رفته در مورد این والدایزر خاص این است که این تنها چیزی است که دیگر بخشی از مجموعه عظیم خانواده سلطنتی برونئی نیست و به بریت،ا وارد شده است. واگن R تنها بنتلی سفارشی نبود. برخی Dominator را به یاد می آورند، شاسی بلندی که چندین دهه قبل از Bentayga به بازار عرضه شد. بنا بر گزارش ها، سلطان و خانواده اش 380 بنتلی، از جمله مدل های گریزان مانند Buccaneer، Camelot، Java، P،enix، Imperial، Rapier، Pegasus، Silverstone و Spectre را سفارش دادند.

یک Dominator زرد رنگ و جاوا در ویدیوی زیر ظاهر می‌شوند که برخی از خودروهایی را نشان می‌دهد که بخشی از یک مجموعه باورن،ی هستند.

منبع: https://www.motor1.com/news/715045/bentley-turbo-r-wagon-video/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.