با تیم مهندسین دژار تماس بگیرید

ویلای دوبلکس را در واقع می توان این گونه بیان کرد که سطوح طبقات متمایز اما در عین حال پیوسته و متداخل هستند. و از المان های سنتی و اصیل در ان استفاده می شود. اتوکد Auto CAD: برای طراحی و ترسیم پلان از نرم افزار پر طرفدار اتوکد استفاده میشود، طراحی حجم و پلان یک حرکت رفت و برگشتی در معماری است و به طور همزمان پیش میرود.پس از مشخص شدن حجم و روابط ،پلان نهایی و نقشه های فاز یک و فاز دو در برنامه اتوکد ترسیم میشود. سبک انتقالی نیز یکی از پر کاربرد ترین و محبوب ترین سبک هایی است که در سبک شناسی دکوراسیون داخلی در مورد آن توضیحات زیادی ارائه شده است. فرقی نمیکند دومین فضای نشیمن دوبلکس خود را اجاره کنید، آن را با خانواده پر کنید یا آن را به یک استودیو تبدیل کنید، این پلانهای طبقات بر کیفیت بدون برتری پلان خانههای بزرگتر تاکید دارند. در طراحی داخلی ویلا مدرن، فرم های ساده تر و سبک تر برای راه پله مناسب هستند به طوریکه شفافیت و سیالیت فضای داخلی ویلا را ارتقا دهند و بر جنبه عملکردی تاکید داشته باشند. مجموعه پلان های دوبلکس ما دارای گزینه هایی با گاراژ، حیاط، نشیمن تک طبقه یا چند طبقه و انتخاب گسترده ای از سبک های معماری است.

بدیهی است که از یک مساحت 70 متری، نمی توان انتظار ساخت یک خانه سه خوابه را داشت و به همین تناسب در صورتی که با مساحت زیربنای بیشتری روبرو باشیم و به طور مثال یک واحد خانه 150 متری در اختیار طراح باشد، می تواند از قلب آن یک خانه ویلایی سه خوابه با آشپزخانه بزرگ و مجهز طراحی کند. ماهیت دوبلکس در ویلا صرفا به معنای فضاهای بزرگ و ساخت ویلا لوکس نیست بلکه ویلاهای کوچک و ساده را نیز در بر می گیرد. پس از این مراحل،اسکیس یا طرح اولیه ویلا صورت میپذیرد، در ادامه هم برای اینکه ایرادهای احتمالی و نقطه نظرات دریافت شود جلسهای گذاشته میشود و در نهایت ترسیم طرح اولیه، پلان و سبک ویلا تکمیل مییشود. طراحی داخلی ویلا به سبک کلاسیک، ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی با توسعه جامعه مسکونی و املاک جدید همچنان رونق می گیرد.

اما توصیه ما این است که حتماً مدلی را انتخاب کنید که به راحتی جمع شود تا نور خورشید راحتتر وارد فضای داخلی ویلای شما شود و شما بتوانید از مناظر اطراف بهره ببرید. برای انتخاب درست ابتدا باید جهت نور را به داخل ویلا به دقت بررسی کنید. علاوه بر این برای انتخاب رنگ مناسب باید روحیات افراد خانواده را نیز در نظر گرفت. 3 – سبک اسپانیایی: در این سبک هر چیزی که در اتاق استفاده میشود، از رنگ و سبک یکسانی برخوردار هستند و چوب یک عنصر اساسی محسوب میشود. برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا لاکچری شما می توانید از وسیله های مختلف استفاده کنید برای مثال قرار دادن یک میز ناهارخوری لوکس کنار سالن یکی از این ایدهها میباشد. به یاد داشته باشید که سپردن کار طراحی داخلی ویلا به دست تیم های حرفه ای، کمک خواهد کرد تا در هزینه های خود مدیریت درستی ایجاد کرده و بتوانید با پرداخت مبالغ کمتر، همان آورده را به لحاظ طراحی داخلی ویلا داشته باشید. برای دیوارهای فضای نشیمن توصیه میشود که از رنگهای خنثی مثل سفید استفاده کنید تا به راحتی امکان استفاده از تنازهای رنگی مختلف را برای وسایل داشته باشید. تا اینجای مقاله به معرفی عناصری که در طراحی دکوراسیون خانه ویلایی نقش مهمی را ایفا میکنند پرداختیم.

طراحی داخلی ویلا و طراحی دکوراسون داخلی ویلا برای آنکه به بهترین شکل خود انجام شود در ابتدا نیازمند یک پلان کامل و طراحی شده میباشد. از دیگر نمونه های طراحی ویلا حرفه ای و کاملا تخصصی، معماری و طراحی ویلا در اقلیم های معتدل و مرطوب است. قرار گرفتن کاناپههای 2 نفره ، 3 نفره و تک نفره به صورت ترکیب مربع یا مستطیل در کنار هم و دو عدد کاناپه تک نفره جهت آقا و خانم صاحب خانه در جایی قرار داده شود که به راحتی به آشپزخانه دست رسی داشته باشد و سرویس دهی را آسان تر کند. تجمل گرایی در فضا و ایجاد محیطی سرسبز و در عین حال لوکس به واسطه المان ها و اکسسوری های تزئینی در ترکیب با فضای سبز نمود می یابد. یک پله دکوراتیو علاوه بر عملکرد ارتباطی خود، نقش المان تزئینی را در ترکیب بندی فضای داخلی بازی می کند. نکته: تمامی مواردی که در بالا به آن از شاخه های نوری به آن اشاره شد، همگی در ایجاد یک فضای زیبا، دلفریب و منحصر به فرد نقش به سزایی دارند.

بیشتر افراد فکر می کنند باید برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا لاکچری هزینه زیادی صرف شود و وسیله های گران قیمت مورد استفاده قرار گیرد. حتما شما هم استفاده از پنجره های کوچک در ویلا های کلاسیک را به یاد دارید؛ لازم است که بدانید که معمولا دیگر از این نوع از پنجره ها در طراحی های مدرن ساختمان خبری نیست و در عوض از پنجره های بزرگ و سرتاسری که نور را به داخل می تاباند استفاده می شود. بهتر است جهت گیری فضاها را طوری قرار دهیم که امکان استفاده از نور طبیعی در طول روز داشته باشیم. یا بافتی که در حمام و سرویس بهداشتی استفاده میشود به دلیل رطوبت فضا، ممکن است زبری بیشتری داشته باشد. ویلای شهرکی در محوطه ای از ویلاهای دیگر ساخته شده است ، به همین دلیل حیاط ویلا ها به یکدیگر متصل می باشند . در این طراحی ویلا دوبلکس مدرن، وید وسیع مرکزی و سطوح شیشه خور وسیع و یکسره به ارتفاع دو طبقه به یک حیاط مرکزی باز می شوند و سیالیت و تداخل جذاب فضایی داخلی و خارجی ایجاد کرده اند. بنابراین در طراحی ویلا، بخش ورودی اهمیت بالایی دارد که متأسفانه بسیاری از افراد یا به آن توجهی ندارند یا اصول طراحی محوطه و حیاط ویلا را با آن یکی می دانند.

در واقع هال ورودی، فضای تقسیمی است که بهتر است در آن ورود به فضاهای عمومی مانند نشیمن در هزینه طراحی داخلی ویلا اولویت باشند. وجود یک راه پله زیبا و طراحی شده در هال ورودی ویلا لوکس و بزرگ، بلافاصله طراحی داخلی دوبلکس را القا می کند. بسته به عرض فضا، راه پله می تواند در کنار دیوار و یا در مرکز هال ورودی ویلا باشد. پس از تایید نقشه های معماری و سازه توسط مهندس معمار و محاسب و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح برای موافقت با ساخت ویلا ابتدا شروع به نقطه گذاری زمین طبق نقشه نسبت به زمین همسایه یا جدول خیابان می کنیم، دو نقطه از زمین مورد نظر را نشانه گذاری می کنیم، توسط دو عدد گل میخ یا میلگرد 30 سانتی در نقطات نشانه گذاری شده می کوبیم،سپس ریسمان را به دو نقطه ی مورد نظر تنظیم میکنیم، توسط یک عدد گونیای بزرگ یک متری یا فیثاغورث، بعد دیگر زمین را گونیا می کنیم و نقطه سوم را مشخص می کنیم پس از نشانه گذاری نقطه سوم برای به دست آوردن نقطه چهارم با متر طبق نقشه سر و ته نقشه را نیز چک می کنیم که طول و عرض نشانه گذاری شده بر روی زمین با نقشه همخوانی داشته باشد.

میتوانید به جای یک سالن بزرگ، از ۲یا حتی ۳ سالن برای طراحی داخلی ویلا دوبلکس خود بهره ببرید. در صورتی که اگر از همان ابتدا این کار را به افراد متخصص بسپارید هم میتوانید از لحاظ زمان و هزینه صرفه جویی کنید و هم در سریع ترین زمان ممکن صاحب شیک ترین ویلا می شوید. پس اگر تمصیم به ساخت یک ویلا دارید، سعی کنید قبل از هر چیزی به فراهم کردن این مورد فکر کنید. در واقع، اگر فکر میکنید ممکن است اعضای سالخورده خانواده را در مسیر خود قرار دهید، یک طرح دوبلکس میتواند بهترین گزینه برای شما باشد، زیرا این نوع خانه به شما امکان میدهد تا نزدیکان خود را نزدیک نگه دارید و در عین حال مقدار زیادی از حریم خصوصی بسیار مورد نیاز را حفظ کنید. در هر صورت توجه به این نکته ضروری است که پیش فضای ورودی مناسبی قبل از راه پله طراحی شود تا ورود به فضاهای خصوصی طبقه بالا مستقیما صورت نگیرد. راه پله ای شاخص و منحنی شکل به آرامی به کف طبقه دوم پیوسته و در آن ادغام شده است.

طراحیهای مختلفی را میتوان در پلان و نمای ویلا به کار برد. اما در طراحی ویلا روی شیب که دارای دسترسی از سطوح مختلفی است، بنا به شرایط می توان این چیدمان فضایی راتغییر داد. در مورد محوطه چنین سازه هایی هم میزان و چگونگی استفاده از ویلا و سلیقه صاحبان سازه حرف اول را می زند. اگر احساس کردید گوشه ای از منزل فضای باز دارد، اما امکان استفاده از یک نیم ست یا یک ست از مبل برای شما فراهم نیست به شما توصیه می کنیم صندلی های تکی را برای این بخش مد نظر قرار دهید. اگر به امید اینکه میتونید با مسدود کردن راه پله های داخلی، فضای بین طبقات رو جدا کنید و یکی از اون طبقه ها رو اجاره بدین، لازمه بدونید که این کار تقریبا در تمام شهرهای ایران از نظر قوانین شهرداری و نظام مهندسی ممنوع هست و امکان اینکه بتونید به صورت قانونی این منزل رو اجاره بدید نیست. یکی از راه های بالا بردن کیفیت یک آشپزخانه در طراحی داخلی ، نور پردازی مناسب بر روی سطوح کار و مهیا کردن فضای کافی برای سرو و تهیه غذا میباشد.

در بسیاری مواقع، کف طبقه بالایی در قسمت هایی رو به فضای پایین باز شده و ویدی ایجاد می شود. توجه داشته باشید که نورپردازی تاثیر بسیاری در بزرگ نشان دادن یک ویلا دارد پس حتی در طراحی نقشه ویلای کوچک باید به این موضوع توجه ویژه ای شود. مجوزهای ساخت ویلا را در منطقه خود را مورد بررسی قرار دهید. راه پله چوبی که تا سه طبقه امتداد یافته است با حفاظ های باریک و سرتاسری مانند نقش برجسته یک وجه دیوار نشیمن را در بر گرفته است. کارشناسان دوبلکس ما در اینجا هستند تا به شما کمک کنند تا طرح خانه دوبلکس را دقیقاً پیدا کنید. این یکی از محبوب ترین سبک های معماری است که در دبی و ابوظبی و شارجه نیز خواهید یافت. یکی از مهم ترین نکات در بازسازی و نوسازی خانه قدیمی، انجام اصولی پروسه تخریب می باشد. با ترفند تغییر متریال در پله، به نظر می رسد که این پله چهار طرفه از فضای بیرون این ویلا باغچه شروع شده و به طبقه بالا رسیده است و جان پناه شیشه ای آن تقریبا نامرئی است. در طراحی ویلا دوبلکس با ارتباط ترازهای مختلف ارتفاعی، لزومی ندارد که این اختلاف تراز در حد یک طبقه کامل باشد بلکه می تواند در حد نیم طبقه و یا با تعداد محدودی پله اجرا شود.

تا جایی که می توانید چیدمان خانه را به گونه ای طراحی کنید که درخشش و نور بیشتری در فضای خانه تجلی پیدا کند. در هر صورت باید تا حد امکان دارای سطوح وسیع و چشمگیری باشد و همچنین از تزئینات و جزئیات زیبایی برخوردار باشد، چرا که به نوعی نقطه کانونی فضا به شمار می رود. ارتفاع سقف در نظر گرفته شده برای ویلا دوبلکس میتواند همه چیز را تحت الشعاع قرار دهد. به همین دلیل سعی کنید در انتخاب آن همه چیز را به خوبی تنظیم کنید. تا همین چند سال پیش وقتی صحبت از خانه های مدرن و طراحی دکوراسیون داخلی مدرن می شد، همه تصور می کردند که طراحی داخلی به سبک مدرن یعنی چیدمانی خلوت و خالی است که چیزهای زیادی در آن به چشم نمی خورد. طراحی داخلی با چوب ترمو : ترمووود چوبی است که تحت مراقبت خاص و در دمایی بین 180 تا 215 درجه سانتیگراد فرآوری میشود که بعد از آن برخی ویژگیهای چوب تغییر میکند و به محصولی ایدهآل برای نمای ساختمان و استفاده در دکوراسیون داخلی تبدیل میشود. بنابراین استفاده از بافت میتواند به انتقال حس کمک کند. گشایش فضایی ا یجاد شده به واسطه وید، باعث روشنی و دلبازی فضاهای داخلی ویلا می شود.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.