تسلا خودروی 25000 دلاری خود را کنسل کرده است

تسلا خودروی 25000 دلاری خود را کنسل کرده است

به نظر می رسد مدل 3 40380 دلاری ارزان ترین تسلای است که می تو،د برای آینده قابل پیش بینی ،یداری کنید. رویترز گزارش‌ها حاکی از لغو برنامه‌هایی برای ساخت مدل 2 با قیمت 25000 دلار است. در این گزارش دلیل خاصی برای این تصمیم ذکر نشده است، اما اعتقاد بر این است که رقابت تهاجمی در سطح ورودی از چین یک عامل موثر است.

به نظر نمی رسد که این یک تصمیم خاص اخیر باشد. رویترز به منابع و پیام های متعددی اشاره می کند که به مذاکرات داخلی در اوا، فوریه و اوایل مارس اشاره می کند. یکی از پیام‌های ادعایی به تاریخ 1 مارس به کارکنان مهندسی توصیه کرد که در مورد لغو برنامه به تامین‌کنندگان نگویند، در حالی که منابع دیگر می‌گویند تلاش‌های شرکت از خودروی سطح ابتدایی به توسعه روباتا،ی تغییر خواهد کرد. ما با تسلا تماس گرفتیم تا در مورد این گزارش نظر بدهیم و در صورت دریافت پاسخ، این پست را به روز خواهیم کرد.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، به X (توئیتر سابق) اشاره کرد. برای رد گزارش، گفت که “رویترز (دوباره دروغ می گوید).”

تسلا مدل 3 هایلند

شایعات وجود یک تسلا کوچک در زیر مدل 3 چندین سال پیش است. این خودرو که به ،وان یک هاچ ، کوچک در نظر گرفته می شود، می تواند با شورولت بولت و نیسان لیف رقابت کند، اما روند خودروهای برقی مطمئناً از زمان انتشار آن شایعات اولیه تغییر کرده است. تقاضا برای خودروهای الکتریکی کاهش یافته است، به ویژه در ایالات متحده و حتی تسلا نیز تحت تأثیر این کاهش قرار گرفته است. عملکرد سه ماهه اول این شرکت برای سال 2024 آنطور که انتظار می رفت خوب نبود و پس از آن چین قرار دارد. بزرگترین بازار خودروی جهان تشنه خودروهای برقی است و رقابت شدید است. رویترز حدس می‌زند که هجوم خودروهای برقی ارزان قیمت از برندهای چینی می‌تواند عاملی در تصمیم تسلا باشد.

به هر حال، توسعه این خودروی کوچک ظاهرا هدر نخواهد رفت. طبق گزارش‌ها، تولید رباتا،ی از پلتفرم جدید استفاده خواهد کرد، اگرچه مشخص نیست چه زم، می‌توانند وارد شوند و این ارقام تولید چقدر خواهد بود. احتمالاً، تسلا تقریباً به اندازه‌ای که در ابتدا برای مدل 2 برنامه‌ریزی شده بود، نخواهد ساخت. و هنوز این مسئله قانونی وجود دارد که کجا و چگونه می‌توان از وسایل نقلیه بدون راننده استفاده کرد.

همانطور که اکنون مطرح است، مدل 3 ارزان‌ترین تسلای است که می‌تو،د ب،ید. این خودرو در سال 2017 معرفی شد و برای سال 2023 به‌روزرس، کوچکی دریافت کرد. البته جدیدترین مدل، Cybertruck است، اما از یک خودروی سطح پایه فاصله زیادی دارد و احتمالاً تا مدتی طول،، حتی هرگز شاهد تولید در مقیاس بزرگ نخواهد بود.



منبع: https://www.motor1.com/news/715139/tesla-canceled-entry-level-cars/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.