دانلود رایگان جزوه آموزش ups باتری محاسبه :: جزوه اموزش طراحی باتری محاسبه ظرفیت DC UPS دوره سایزینگ شارژر باطری چیست-مستر انرژی پلاس

در این مقاله سعی شده یک راهنمای خرید باتری ups در اختیار شما عزیزان قرار داده بشه تا به آنچه برای شناخت کامل باتری ها نیاز دارید دسترسی داشته باشید. برای اینکه شناخت کاملی از باتری ها برسید حتما تا آخر مطالعه کنید. نمایندگی یو پی اس یکی از بخش های تخصصی مرکز سخت افزار ایران است که سرویس های فروش و تعمیر انواع مدل های یو پی اس را به کاربران ارائه می دهد. این مرکز به چند واحد مجزا تقسیم شده است که هریک عهده دار ارائه بخشی از خدمات مربوط به این محصول می باشند. اکثر ژنراتورها انرژی لازم را از پروپان، گاز طبیعی یا گازوئیل تامین می‌کنند.

دستگاه یو پی اس به عنوان یک منبع تامین انرژی شناخته شده و مهمترین بخش آن باتری است. این اختلال زمانی ایجاد می‌شود که منبع اصلی تولید برق، قدرت تامین توان مورد نیاز شبکه (بار مصرفی ) را ندارد، به همین دلیل شرکت برق، ولتاژ شبکه سراسری را کاهش می‌دهد. در صورتیکه ولتاژ منبع اصلی آنقدر پایین بیایدکه منبع تغذیه کامپیوتر نتواند ولتاژی دریافت کند، افت ولتاژ باعث Restart شدن کامپیوتر می‌شود. هنگ کردن کامپیوتر، قفل کردن صفحه کلید، کم یا زیاد شدن نور لامپها و کوچک شدن صفحه تصویر مانیتور از دیگر تبعات این نوع اختلال می‌باشد.

دانلود رایگان جزوه آموزش ups باتری محاسبه :: جزوه اموزش طراحی باتری محاسبه ظرفیت DC UPS دوره سایزینگ شارژر باطری چیست-مستر انرژی پلاس

۱- باتری های ایرانی کارخانه تولیدکننده باتری ماشین، گارانتی کننده باتری می باشد که برای استفاده از گارانتی ۶ الی ۲۰ ماهه آن بایستی به نمایندگی خدمات مجاز آن مراجعه نمایید. در هنگام خرید باتری های ایرانی یک عدد کارت گارانتی به شما داده خواهد شد. در کارت گارانتی یک شماره سریال ذکر شده که همان سریال بر روی بدنه باتری نیز حک شده و هنگام استفاده از گارانتی از تطبیق این سریال استفاده خواهد شد. در صورت مفقود شدن کارت گارانتی المثنی صادر نشده و گارانتی باطل می شود.

عوامل مؤثر در انتخاب باتری یو پی اس

گازوئیل محبوب‌ترین سوخت برای ژنراتورهای صنعتی است، زیرا ذخیره‌سازی آن آسان و خرید آن مقرون به mrenergyplus صرفه است. همچنین نسبت به پروپان و گاز طبیعی کمتر قابل اشتعال است و به ازای هر گالن، بیشتر می‌سوزد؛ یعنی ژنراتورهای دیزلی می‌توانند با هر بار تامین سوخت، به مدت طولانی‌تری نسبت به سایر ژنراتورها کار کنند. این مزیت برای اطمینان از ثبات و پایداری منبع تغذیه اهمیت بالایی دارد. همچنین این ژنراتورها معمولاً جرقه‌زنی ندارند، به این معنی که نسبت به سایر ژنراتورها به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند، با این حال، برای نصب این نوع ژنراتور باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. ژنراتورهای پروپان و گاز طبیعی نیز گاهی نسبت به مدل‌های دیزلی کندتر پاسخ می‌دهند و به مخازن بزرگ‌تری نیاز دارند. به این دلایل، دیزل محبوب‌ترین نوع ژنراتور برای کاربردهای تجاری مانند بیمارستان‌ها، خدمات اضطراری، مراکز داده و صنایعی است که در آن‌ها وجود یک منبع تغذیه باثبات برای انجام منظم عملیات حیاتی است.

در چنین شرایطی افراد برای جبران نبود برق باید تدبیری بیاندیشند. یو پی اس دستگاهی است که در نبود جریان برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. یو پی اس‌ها علاوه بر فراهم نمودن نیروی برق کاربردهای دیگری نیز دارند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • او آموزش‌های مهندسی برق، ریاضیات و ادبیات مجله فرادرس را می‌نویسد.
  • ممکن است این تاریخ کمتر یا بیشتر باشد، در اینجا در جریان باشید که معیار اعتبار تاریخ کمتر است.
  • اتصالات را به خوبی چک کنید تا به درستی و محکم متصل شده باشند.
  • البته؛ توجه داشته باشید که اکثر باتری های UPS (باتری های یو پی اس) دارای یک هیدرومتر سرخود یا چشمی هستند که وضعیت شارژ را در یکی از 6 سلول داخل باتری چک می کند.
  • باتری یو پی اس در تعامل با خط نیز مانند یوپی اس آنلاین در مواقعی که نقص فنی، سرریز بار یا افزایش دمای بیش از حد رخ می‌دهد، به حالت Bypass می‌رود.
  • نوانیا مرجع تخصصی نقد و بررسی و فروش اینترنتی کالا در ایران است.
البته بهتر است که مقدار بار متصل به یو پی اس نهایتا ۷۰% از توان خروجی یو پی اس باشد تا در بارهای لحظه ای و کلید زنی که جریان لحظه ای دارند فشار کمتری به یو پی اس وارد شود. یکی از دغدغه های مربوط به خرید یو پی اس و فروش یو پی اس ، … در هر برگه گارانتی سه مورد که عبارتند از تاریخ خرید، مدت زمان گارانتی و تاریخ پایان گارانتی قید شده است که اگر این سه گزینه در کارت گارانتی شما با هم همخوانی نداشتند، ممکن است باتری تاریخ مصرف گذشته خریده باشید.

باتری های ماشین موجود در بازار، با هر برندی که باشند مانند هر محصول دیگری که در کارخانه تولید میشود، باتوجه به تست باتری و در نظر گرفتن فاکتورهای ارزیابی شده، مدت زمانی را برای گارانتی باتری دارند. گارانتی باتری ماشین در واقع مدت زمانی میباشد که در صورت استفاده درست از باتری ماشین، از طرف کارخانه تولید کننده باتری، ضمانت شده است؛ که در صورت اختلال در عملکرد باتری ماشین، کارخانه تولیدکننده موظف است باتری ماشین شما را با یک باتری جدید از همان نوع تعویض کند. اگر باتری شما گارانتی داشته باشد بدین معنا میباشد که شرکت تولید کننده موظف به تعویض کامل باتری است و نباید باتری شما را تعمیر کند. در هنگام نصب یو پی اس و بارها باید فاز و نول مستقیما به یو پی اس و تابلو برق آن متصل شود و با برق شهری در حین نصب تماسی نداشته باشد.

البته باید متذکر شد که با استفاده از این روش درصدی از باتری های معیوب را می توان تشخیص داد نه همه ی آنها را. در تمامی مراحل تعویض باتری ups هر گونه اتصال نامتعارف، غلط و یا شل می‌تواند باعث جریان کشی‌های خطرناکی بشود. از این رو در هر مرحله از نصب و یا تعویض باتری‌ها از محکم بودن کلیه‌ی اتصالات اطمینان حاصل فرمایید. به این منظور حتما از واشر‌های مخصوص در نصب و یا تعویض باتری‌ها استفاده کنید.

۲- عملکرد ترانس فرورزنانس نیز شبیه ترانس Buck/Boost می باشد، در این مورد ترانس فرورزنانس جایگزین ترانس Buck/Boost شده است. این ترانس تنظیم و رگولاسیون ولتاژ را در برابر اختلالهایی مانند نویز خط الکتریکی انجام می دهد و به ازای تغییر در ولتاژ ورودی از -%۴۰ تا +%۲۰ خروجی تنها ۳%+ مقدار نامی تغییر خواهد کرد. همچنین این ترانس با ذخیره انرژی، برق مورد نیاز کامپیوترها را در زمان قطع کامل برق برای مدت کوتاهی تامین می کند تا اینورتر شروع به کار کند. بنابریان بدون ایجاد وقفه در جریان برق؛ بار بین مسیرBypass به اینورتر منتقل شده و یوپی اس عملاً به یک سیستم واقعی On-Line تبدیل می شود که در خروجی آن وقفه ای مشاهده نمی شود. اگرچه این باتری‌ها طول عمر بالا و کیفیت خوبی دارند اما وجود یک ژنراتور در کنار یو پی اس می‌تواند به کاهش استفاده از ups و به تبع آن افزایش طول عمر باتری و کاهش هزینه‌هادر بلند مدت کمک کند. در ابتدا تمامی باتری ها را به طوری که قطب های همنام کنار یکدیگر باشند داخل کابینت قرار دهید سپس آن ها را با هم سری کنید.

محاسبه ظرفیت باتری UPS مورد نیاز

در مورد باتری های یوپی‌اس سیلد یا اتمی، دستگاه یوپی‌اس را خاموش کنید. توسط یک دستگاه ولت متر دقیق دیجیتالی ولتاژ باتری یوپی‌اس را اندازه گیری نمایید. قبل از اینک بخواهیم در مورد باتری یو پی اس خارجی صحبت کنیم باید بدونیم که باتری‌های یو پی اس در انواع مختلفی ساخته می‌شوند.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.