فولکس واگن سهام و کارخانه روسیه را به سرمایه گذار محلی می فروشد

دو ماه پیش، مشخص شد که دادگاه روسیه تمام دارایی های فول، واگن در این کشور را به دلیل معامله ای که با GAZ، یک تولید کننده خودروهای تجاری س، محلی داشته، مسدود کرده است. گزارش شده است که فول، واگن در ماه آگوست به قرارداد خود با این شرکت پایان داد، اما GAZ با شکایت از آلم، ها برای 201.3 میلیون دلار به اتهام نقض توافق آنها پاسخ داد. فول، واگن مدت کوتاهی پس از شروع تهاجم روسیه به اوکراین، تولید و فروش خودرو در این کشور را متوقف کرد، اما فروش تجارت آن کار بسیار دشوارتری بود.

فول، واگن رسماً اعلام کرد که سهام خود را در روسیه فروخته و این کشور را ، می کند. این برند آلم، با Art-Finance LLC به توافق رسیده است که توسط فروشنده محلی Avilon حمایت مالی می شود. تمامی شرکت های تابعه محلی فول، واگن – Volkswagen Components and Services LLC، Scania Leasing LLC، Scania Finance LLC و Scania Insurance LLC – به سرمایه گذار منتقل خواهند شد.

هیوندای نیز در انتظار تایید نهایی از سوی ،ت است که در حال مذاکره با یک شرکت قزاق برای ،ید دارایی های خود در روسیه بوده است. طبق گزارش ها، این قرارداد بین دو طرف امضا شده است اما ،ت باید قبل از رسمی شدن آن را تایید کند.


منبع: https://www.motor1.com/news/668416/vw-russia-sells-shares-factory/

این خودروساز با انتشار بی،ه مطبوعاتی کوتاهی تایید کرد که این قرارداد توسط ،ت روسیه تایید شده است. در این بی،ه خبری در مورد قیمت فروش وجود ندارد، اگرچه گزارش ها ادعا می کنند که Avilon حدود 135 میلیون دلار برای تجارت روسیه فول، واگن پرداخت کرده است. احتمالاً مهمترین فعالیت فول، واگن در کشور – تاسیسات تولید آن در کالوگا – نیز بخشی از این معامله است. کل ساختار واردکننده با تجارت توزیع و فروش با کارکنان مرتبط اکنون در اختیار سرمایه گذار محلی است.

گزارش شده است که فول، واگن در سال 2007 بیش از 800 میلیون دلار برای ساخت کارخانه کالوگا سرمایه گذاری کرده است و 135 میلیون دلاری که گفته می شود با فروش دریافت خواهد کرد تنها ،ری از سرمایه گذاری را پوشش می دهد. با این حال، با توجه به مشکلات اخیر فول،‌واگن با مقامات محلی، این معامله را می‌توان یک نتیجه خوشحال کننده برای این خودروساز در نظر گرفت.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.