معرفی انواع دریچه بازدید فن کویل پایگاه اطلاع رسانی رجا

دریچه فن کویل صنعتی در اصل دریچه هایی با ابعاد بزرگ و سفارشی هستند که اکثرا در سازمان های بزرگ برای برج های خنک کننده و یا تاسیسات آن ساختمان استفاده میشوند. برای اینکه بتوان به سیستم فن کویل که گاه در زیر سقف کاذب قرار می گیرد، دسترسی پیدا کرد، دریچه هایی در زیر فن کویل در نظر گرفته شده اند، تا بتوان عملیات تعمیر و نگهداری از فن کویل را راحت تر انجام داد. قیمت مناسب و مقرون به صرفه دریچه زیر فن کویل پلاستیکی از جمله مزایای ویژه ی دریچه زیر فن کویل پلاستیکی به شمار می آید. عرض فریم و قالبِ شکیلِ فریمِ دریچه زیر فن کویل پلاستیکی در زیباتر جلوه دادنِ ساختار دریچه زیر فن کویل پلاستیکی نقش موثری را ایفا می کند. دریچه زیر فن کویل مختلط بطور مثال می تواند ازترکیبِ شیارهای پره Z و ورق پانچِ آلومینیومی با چشمه های مختلف تشکیل شود.

دریچه بازدید زیر فن کویل گل سقفی بدون لولا

معرفی انواع دریچه بازدید فن کویل پایگاه اطلاع رسانی رجا اگر دریچه دهشِ هوای فن کویل از مدل دریچه مشبک باشد و همچنین اگر نیاز به تامین هوای فنکویل از درب دریچه زیرفن کویل باشد، برای تناسبِ بیشتر معمولا از دریچه زیرفن کویل مشبک استفاده می شود. دریچه زیر فن کویل خطی نیزبه دو بصورت لولایی و وزنه ای تولید و بصورت پیچ مخفی و پیچ از رو نصب می شود. درب دریچه زیر فن کویل خطی از یک ورق آلومینیومی تشکیل شده که در بدنه خود یک دریچه خطی را بصورت ترکیبی جای داده است. در صورت نیاز به هوارسانی از مسیرِ درب دریچه زیر فن کویل استیل، باید از شیار بر روی بدنه ی دریچه زیر فن کویل استیل استفاده نمود تا هوای موردِ نیاز جهت برگشتِ هوای فن کویل از طریق درب دریچه زیر فن کویل تامین گردد.

  • ساختار درب دریچه زیر فن کویلی به دومدلِ وزنه‌ای و لولایی قابل ساخت است.
  • آب گرم با دیگ بخار و آب سرد با چیلر که در موتورخانه قرار دارند فراهم می شوند و توسط لوله به کویل ها می رسند.
  • از جمله ویژگیهای خوب دریچه زیر فن کویل پلاستیکی امکانِ آسانِ باز و بسته شدنِ دربِ آن می باشد.
  • دریچه های زیر فن کویل خطی نیز از جمله پرفروش ترین و متنوع ترین مدل های این دریچه ها می باشند که نصب و راه اندازی راحت، مکش بالا و وزن مناسبی دارند که برای استفاده هم در سقف و هم در دیوار مناسب است و دارای درب لولایی می باشند.
  • رنگ آن ، رنگ کوره ای الکتروستاتیک کوره ای مطابق نظر کارفرما میباشد .

این دریچه بیشتر برای دستگاه هایی که برای مکش هوا نیاز به بازدید از دریچه از طریق بدنه در دارند می باشد.برای تناسب با مدل دریچه (در صورت خطی بودن مدل) از دریچه فن کویل خطی استفاده می شود. برای دسترسی، بازدید،چکاپ و تعمیر دستگاه فن کویل، از دریچه زیر فن کویل استفاده می‌گردد. دریچه زیر فن کویل به طور کلی از پنج نوع جنسِ آلومینیوم،آهن، چوب(ام دی اف)، استیل و پلاستیک تولید و عرضه دریچه فن کویل می‌شود. فریم این دریچه زیر فن کویل هم همچون دیگر دریچه های زیر فن کویل، از پروفیل آلومینیوم تولید می گردد.

از لحاظ هزینه و قیمت دریچه چهار فاکتور مدل، جنس، کیفیت رنگ و نوع درب دریچه در قیمت دریچه ها اثر می گذارد. بطور مثال قیمت دریچه های چوبی از آلومینیوم و پروفیل بالاتر است و رنج قیمت بنابر طرح و کاربرد دریچه ها متغیر است به عنوان مثال سقفی ها گرانترند و درب لولایی با قفل زیمنس هم از دریچه با درب وزنه ای قیمت بالاتری دارد. وزن پایین و مناسبِ دریچه زیر فن کویل پلاستیکی باعث می شود امکانِ نصب دریچه زیر فن کویل پلاستیکی در انواع سقف کاذب به راحتی امکانپذیر گردد.

دریچه های زیر فن کویل از جنس پروفیل و ورق آلومینیوم ضد زنگ می باشند . همان طور که می دانیم امروزه استفاده از دستگاه فن کویل بسیار فراگیر شده است. نحوه ی ساخت انواع مختلف دریچه زیر فن کویل باهم متفاوت است که در زیر به توضیح آن می پردازیم .

کانال فلکسی

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.