پورشه کاررا GT برای قطعات سیستم تعلیق که ممکن است شکسته شوند فراخوان شد

پورشه کاررا GT که برای اولین بار در سال 2004 معرفی شد، به همراه فراری انزو و مرسدس SLR مک لارن به یکی از داغ ترین ابرخودروهای اواسط دهه 2000 تبدیل شد. بسیار نادر است که یکی را در انظار عمومی ببینیم، و به همین دلیل، به یاد آوردن حتی نادرتر است. به همین دلیل است که این فراخوان جدید پورشه در رابطه با سیستم تعلیق Carrera GT توجه ما را به خود جلب کرد.

مشکل مربوط به اتصالات کروی است که اجزای تعلیق استخوان جناغی را به هم متصل می کند. به گفته پورشه، این قطعات از ماده ای ساخته شده اند که “مقاومت کافی در برابر خوردگی تنش بین دانه ای در مواجهه با نمک و تنش مک،کی در طول عمر مفید را ندارد.” در نتیجه، اتصالات ممکن است ، خورده و احتمالاً منجر به از کار افتادن سیستم تعلیق استخوان جناغی شود.

پورشه هنوز قطعات جایگزین در دسترس ندارد. این راه حل برای تولید قطعات جدید با استفاده از مواد درجه بالاتر است، اما خودروساز ابتدا خودروها را بررسی می کند تا مشخص کند که آیا سایش غیرعادی وجود دارد یا خیر. در این صورت، به مالکان توصیه می‌شود تا زم، که تج،ات جدید در دسترس نباشد، خودروهای خود را رانندگی نکنند.


منبع: https://www.motor1.com/news/661563/porsche-carrera-gt-recalled-suspension-components-could-break/به اعتبار پورشه، هیچ اشاره ای به هیچ تصادفی در مورد قطعات سیستم تعلیق به خطر نیافتاده است، به هیچ وجه صدمه دیده نیست. 489 Carrera GT که به ،وان کمپین فراخوان شماره 23V-241 در سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) فهرست شده است، در فراخوان برای آمریکای شمالی گنجانده شده است که ا،ریت 675 خودروی فروخته شده به ،یداران در ایالات متحده و کانادا را تشکیل می دهد.

طبق اعلام فراخوان، پورشه به طور غیرمنتظره ای این مشکل را طی یک بازرسی معمول خودرو کشف کرد. در آگوست 2019، زم، که اتصالات کروی ش،ته از یک طرف پیدا شد، خودروی مشتری برای سرویس‌های غیرمرتبط با پورشه بود. در بررسی بعدی مفاصل دیگر هیچ آسیبی مشاهده نشد. پورشه تحقیقات دقیق تری را برای تعیین اینکه آیا این یک حادثه سیستمی است یا منفرد آغاز کرد، اما با توجه به نادر بودن کاررا GT، بدیهی است که این کار آسان نبود.

تا پایان مارس 2023، پورشه اطلاعات کافی برای فراخو، «بدون احتیاط فراوان» جمع آوری کرده بود. هیچ خودروی دیگری با اتصالات آسیب دیده یافت نشد، اما پورشه سطح بالاتری از خوردگی سطح را در مکان‌هایی که نمک جاده‌ها به طور گسترده استفاده می‌شود، نشان داد. هیچ اشاره ای به اینکه آیا این خودروها در شرایط زمست، رانندگی می شدند یا خیر، وجود ندارد، اما پس از پایان برف، مطمئناً باقی مانده نمک می تواند در جاده های خشک باقی بماند.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.