کلاهک دودکش

همچنین کلاهک نصب شده در قسمت پایانی دودکش باید از نوع کلاهک H، کلاهک پره‌ای و گردان باشد. کلاهک‌های نام برده به افزایش راندمان خروج گازهای سمی و تهویه جریان هوا کمک بیشتری خواهند کرد. از کلاهک‌های دودکش صنعتی در کارخانه، انبار و کارگاه‌ها استفاده خواهد شد. تمام مدل‌های کلاهک استفاده شده برای دودکش باید استانداردهای لازم جهت حفظ امنیت دودکش یا سیستم هوای خروجی را تامین نمایند. همچنین جهت ایجاد هارمونی و هماهنگی با فضای دودکش ساختمان باید تنوع شکل گرد و چهارگوش را نیز داشته باشند. در ضمن هر کدام از این اشکال نیز در جنس‌های مختلف فلزی و سیمانی نیز قابل تهیه خواهند بود.

قیمت های مناسب روز مرکز پخش ورق ایرانیت سیمانی موجدار ورق ایرانیت سیمانی صاف فروش لوله… همچنین اگر قرار باشد کلاهک پره ای بر روی مقطع چهارگوش نصب شود، لبه ی پایینی کلاهک را بدون خم می سازند ولی در عوض از داخل بر روی پایه های کلاهک، چند سانتیمتر یک نوار L شکل یا نبشی تعبیه میشود. این کار باعث میشود زمانی که پایه ی کلاهک روی مقطع چهارگوش قرار میگیرد، با گیرکردن نبشی روی سطح چهارگوش، کلاهک بام ترمز کرده و در همین وضعیت ثابت بماند. با توجه نمای ظاهری زیبا، شیک و دکوراتیو این کلاهک دودکش، استفاده از آن در بام های شیبدار و مسطح و نیز روی لبه ی دیوارها، جلوه ای زیبا به ساختار کلی بام و نما می دهد.

شکل شیبی که کلاهک به سمت پایین دارد مانع از وارد هر ماده ای داخل لوله می شود و زمانی که در دهانه خروجی قرار می گیرد هیچگونه آب بندی نیاز خرید کلاهک دودکش ندارد. نحوه اتصال کلاهک پره ای به انتهای لوله خروجی به صورت اتصال پیچ و رول پلاک است و لبه پایینی کلاهک برای اتصال به سمت داخل یا بیرون قرار گرفته است. معمولا این کلاهک از ورق گالوانیزه تولید می گردد البته در قدیم این کلاهک ها بصورت سفالی و سیمانی و در بعضی مناطق بصورت آهن یا چدنی دیده میشد. هنگامی که درپوش دودکش به شدت زنگ زده باشد، به راحتی می تواند پاره شود.

  • بزرگترین تولید‌کننده ، عمده‌فروش و صادر‌کننده محصولات / خدمات سرمایشی و تهویه‌مطبوع ، با بهترین قیمت و کیفیت در ایران ، دارای بیش از 20 سال سابقه در این زمینه اماده خدمتگزاری به شما عزیزان می‌ باشد.
  • این کلاهک دودکش از جمله پُرکاربردترین انواع این تجهیز می باشد.
  • کلاهک مناسب برای ساختمان شما باید بر اساس سایز کانال دودکش خریداری و مورد نصب قرار گیرد.
هر کدام از دودکش‌های نام برده بنا به محل درست استفاده بهترین انتخاب برای معماران و مصرف‌‌کنندگان خواهند بود. توجه به حجم گاز خروجی، نوع سوخت مصرفی، توکار یا روکار بودن دودکش، منطقه آب و هوایی و میزان رطوبت اشخاص را به انتخاب بهترین دودکش نزدیک خواهد کرد. معمولا کلاهک کلبه ای از سه قسمت پایه، گریل های موازی و کلاه بام تشکیل می شود که ارتفاع پایه بصورت استاندارد در حد ۳۰ سانت و تعداد پره ها ۴ عدد می باشد. نوع کلاه بام یا بصورت هشتی (دوشیبه) یا بصورت تک شیب یا بصورت هلالی(قوسدار) طراحی و ساخته می شود. ساختار کلاهک اچ تشکیل یافته از یک پایه و دو عدد باله که بوسیله یک رابط که بر روی پایه قرار می‌گیرد به هم متصل می‌شوند.

این قسمت از دودکش از ورود آب به دودکش جلوگیری می کند، اما از ساییدگی و پارگی سنگ تراشی نیز جلوگیری می کند. پایه دیگ دودکش یا کلاهک اغلب بالای دودکش قرار می گیرد، اما هرگز نباید کوچکتر از دودکش باشد. قسمت بالای دیگ دودکش نباید خیلی باریکتر از خود دودکش باشد – “خفه کردن” قطر می تواند باعث مشکلات دودکشی شود. کلاهک‌های دودکش از لحاظ مدل، اندازه و هارمونی با نوع دودکش به انواع مختلفی تقسیم شده و در ادامه با هر کدام از آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد. مهم‌ترین شاخصه کلاهک هر دودکش افزایش سطح ایمنی و بازدهی در روند کارکرد دودکش است.

جنس محصول

کلاهک دودکش طرح اچ که شکل ظاهری آن ها مشابه حرف H انگلیسی می باشد. به یاد داشته باشید که شکل استاندارد این نوع کلاهک ها به صورتی است که در آن تمام قسمت های دودکش قطر یکسانی داشته باشند. کلاهک اچ بخاری از قدیمی ترین انواع کلاهک دودکش می باشد و همان طور که از نام این کلاهک دودکش پیداست، ظاهر و ساختاری شبیه به شکل حرف اچ لاتین دارد و به وسیله ی یک پایه که به این اچ متصل می شود. هوای داخل لوله های دوکش به کلاهک دودکش منقل می شود و از آنجا در هوای آزاد تخلیه می گردد. این کلاهک از جنس انواع ورق روغنی، سیاه، رنگی، گالوانیزه و گاهی از ورق استیل ساخته می شود. علت استفاده از جنس ورق استیل برای کلاهک دودکش پره ای چهارطرفه نیز نوع آلاینده یا دودی که ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی اسیدی و خورنده از لاین دودکش خارج می شود می باشد.

این نوع از دودکش به صورت روکار و توکار قابلیت استفاده را داشته و با توجه به مقاومت در برابر خورندگی رطوبت در مناطق شمالی کشور استفاده بالایی دارد. این فاصله کم نباشد که خروج دود و آلاینده با مشکل و اختلال مواجه شود. اگر این محصول را قبلا از بیگی کالا خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. مواقعی که فضای اطراف این کلاهک در خطر وزش باد وجود دارد و باد مانع از خروج دود از بالای دودکش می‌شود، این آلاینده‌ها از خروجی‌های پایینی به بیرون هدایت می‌شوند. این قطعه شامل دو بخش پایه و گریل هایی برای خروج هوا می باشد.

دودکش آکاردئونی

کلاهک دودکش

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.