یک ماشین رالی زنگ زده تویوتا سلیکا گروه B را تماشا کنید که به طور کامل بازسازی می شود

برجسته توسط ماشین های دست ساز در یوتیوب، خودروی مورد بحث یک خودروی رالی تویوتا سلیکا توربو TC35 گروه B مدل 1984 است. با توجه به توضیحات ویدیو، این TC35 توسط محمد بن سلیمان، رئیس فعلی FIA، هدایت می شود که قهرمان مسابقات رالی خاورمیانه از سال 1986 تا 1988 شده است.

سلیکا توربو TC35 یک اتومبیل رالی افسانه ای بود که در سال 1984 توسط تویوتا برای شرکت در گروه B مسابقات رالی قهرم، جهان معرفی شد. این خودروی اسپورت با کارایی بالا برای تحمل شرایط چالش برانگیز و سخت رالی ساخته شد و در زمان خود رقیبی توانمند بود.

کار توسط تنظیم خودکار Makela از فنلاند، و این Celica خاص یکی از دو اتومبیل رالی بود که توسط فروشگاه بازسازی شد. دیگری تیم اروپا TC15 بود که در سال 1985 به رالی هنگ کنگ-پکن پیوست.

بدنه Celica Turbo TC35 برای بهره وری آیرودینامیک طراحی شده است، با بال عقب بزرگ، شکاف جلو و کاپوت هواکش. این خودرو همچنین دارای گلگیرهای عریض و قوس چرخ‌های ، شده بود تا چرخ‌ها و ،تیک‌های پهن‌تر لازم برای رالی را در خود جای دهد.

از نظر عملکرد، Celica Turbo TC35 یک نیروی قابل مح،ه بود. این خودرو توانست در رالی سافاری 1985 در کنیا که یکی از سخت ترین رالی های جهان به شمار می رفت، برنده شود. همچنین در مسابقات رالی قهرم، اروپا و همانطور که گفته شد قهرم، رالی خاورمیانه نیز به موفقیت دست یافت.


منبع: https://www.motor1.com/news/661359/watch-rusty-toyota-celica-group-b-rally-car-fully-restored/

ویدئوی بالا یک نمایش اسلاید از تصاویری است که پروژه مرمت را مستند می کند. تقریباً یک ساعت طول می کشد، اما اگر از طرفداران ورزش های موتوری هستید، دیدن پیشرفت ع، با ع، مطمئناً ارزش وقت گذاشتن را دارد.

پروژه‌های بازسازی کامل همیشه هیجان‌انگیز هستند، به‌خصوص اگر وضعیت اولیه خودروی موردنظر بسیار ناهموار باشد. مهمتر از آن، اگر خودرو دارای ارزش تاریخی باشد، این پروژه احساس ویژه‌تری می‌کند – در این مورد، ماشینی که در حال بازسازی است، یک ماشین رالی قهرم، است که توسط یکی از رانندگان افسانه‌ای خاورمیانه رانندگی می‌شود.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.