کانسپت آئودی Activesphere به عنوان کراس اوور کوپه مانند با تخت کامیون معرفی شد


آئودی Activesphere آ،ین مورد از مجموعه ای از مفاهیم این خودروساز است که چشم انداز این شرکت را از تحرک آینده نشان می دهد. این خودروساز آن را “کوپه لو،ی که به پیکاپ تبدیل می شود” می نامد. Activesphere مانند مدل‌های قبلی خود مملو از فناوری و ایده‌هایی است که احتمالاً سال‌ها تا به ثمر نشستن آن‌ها فاصله دارد، اما آنچه را که می‌توان در خودروهای با فناوری پیشرفته فردا ممکن کرد، برجسته می‌کند.

طراحی جذاب Activesphere ،یبی از استایل مدل‌های Sportback و Allroad آئودی را در یک خودروی الکتریکی SUV مانند همه کاره ،یب می‌کند. این کانسپت دارای سیستم تعلیق بادی آئودی با دمپرهای تطبیقی ​​است که می تواند فاصله پایه خودرو را از زمین 8.1 اینچ (208 میلی متر) به 1.57 اینچ (40 میلی متر) افزایش دهد. این با یک ویژگی طراحی در ،مت بیرونی که در آن ناود، های عمودی و نوارهای ف،ی برای کمک به تجسم ارتفاع اضافه مستقر می شوند، مصادف است.

Audi Activesphere Concept (2023)

50 ع، ها

چرخ‌های 22 اینچی بزرگ اما کاربردی هستند. هنگامی که خودرو در حالت خارج از جاده است، فلپ‌های چرخ‌ها برای تهویه بهینه باز می‌شوند و در حین رانندگی در جاده بسته می‌شوند تا آیرودینامیک را به حدا،ر برسانند. شیشه بخش قابل توجهی از خودرو را تشکیل می دهد. این کانسپت دارای سقف شیشه‌ای، شیشه در درهای پایینی و جلوپنجره شیشه‌ای است که به مسافران دید بدون مانعی از بیرون را از طریق صندوق عقب می‌دهد.

پنجره شیشه ای عقب نیز کاربردی است و می تواند همسطح با سقف حرکت کند تا یک تخت باری ایجاد کند که قادر به حمل دوچرخه های الکترونیکی باشد. بخشی از فاسیای عقب برای ایجاد درب عقب پایین می‌آید و دسترسی به آن را حتی بیشتر می‌کند. در هنگام استفاده از بستر بار برای جداسازی فضای داخلی از ،اصر، یک دیواره موتوری مستقر می‌شود.

در داخل کابین پراکنده چهار صندلی برای مسافران طراحی شده است. هنگامی که خودرو در حالت خودکار قرار دارد، داشبورد، فرمان و پدال‌ها ناپدید می‌شوند، اما نوار صوتی بزرگ و دریچه هوا با عرض کامل همچنان فعال هستند. به نظر می‌رسد صندلی‌ها در کابین شناور هستند و به کنسول می، متصل شده‌اند که دارای قابلیت گرمایش و سرمایش است در حالی که فاقد صفحه‌نمایش و کنترل‌های سنتی شماست.

Audi Activesphere Concept (2023)
Audi Activesphere Concept (2023)

یکی از ویژگی های کلیدی این کانسپت، هدست های واقعیت افزوده است که برای رانندگان و مسافران در دسترس است. آن‌ها به آئودی اجازه می‌دهند محتوای مجازی مانند صفحه‌های کنترل خودرو، نمایشگرهای اطلاعات و موارد دیگر را در بالای دنیای واقعی و کابین قرار دهد. با قرار دادن عملکردهای مختلف آئودی در کنار سخت افزار مربوطه در داخل عینک، فضای داخلی را زم، که برای نمایشگرها و کنترل ها در نظر گرفته شده بود آزاد می کند. به ،وان مثال، کنترل AC در مقابل دریچه هوا شناور می شود در حالی که پانل صدا و سرگرمی روی بلندگو شناور است.

کاربر می تواند محتوای مجازی را مشاهده کرده و در صورتی که چشم خود را بر روی اطلاعات خاصی متمرکز کند و از طریق حرکات با آن تعامل داشته باشد، آن را فعال کند. این سیستم عملکردهای مختلفی را برای کاربر به ارمغان می آورد تا آنها بتوانند بدون توجه به موقعیت نشستن خود به راحتی از آن استفاده کنند. این سیستم همچنین می‌تواند محتوای من، را به هر مسافر ارائه کند و در حالی که مسافران موسیقی و سایر ویژگی‌های دیجیتال را انتخاب می‌کنند، اطلاعات مهم خودرو را به راننده می‌دهد.

آئودی این کانسپت را بر اساس معماری پلتفرم ممتاز الکتریکی که به طور مش، با پورشه توسعه داده بود، ساخته است. زیربنای وسایل نقلیه مختلف است و به Activesphere اجازه می دهد تا حدود 100 کیلووات انرژی در بسته باتری خود داشته باشد. یک مجموعه قوای محرکه دو موتوره، 242 ، بخار قدرت (325 کیلووات)، 531 پوند فوت (720 نیوتن متر) گشتاور و سیستم چهارچرخ محرک را برای این مفهوم فراهم می کند.


منبع: https://www.motor1.com/news/633438/audi-activesphere-concept-crossover-truck-bed/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.