OEM های اروپایی از نظر سودآوری جلوتر هستند

تجزیه و تحلیل شامل اطلاعات مربوط به 25 شرکت مختلف از سراسر جهان است. این شامل هشت برند ژاپنی (ایسوزو، سوبارو، هوندا، تویوتا، میتسوبیشی، مزدا، نیسان و سوزوکی) است. هفت شرکت اروپایی (فراری، مرسدس بنز، بی ام و، استلانتیس، فول، واگن، رنو و استون مارتین)؛ پنج نفر از چین (BYD، Great Wall، Geely، Xpeng و NIO)؛ سه در ایالات متحده (تسلا، جنرال موتورز، فورد)؛ گروه هیوندای در کره ج،ی و در آ، تاتا از هند که شامل جگوار لندرور می شود.

اروپا در سرب

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics.


منبع: https://www.motor1.com/news/664772/european-oems-ahead-in-terms-profitability/

ی،ی مجموع حاشیه عملیاتی آنها 9.8 درصد بود. نتیجه در بین تمام مناطق جغرافیایی بهترین بود و حتی 0.5 امتیاز بالاتر از نتایج سال 2021 بود.

سال گذشته، فراری 13221 خودروی جدید را در سراسر جهان تحویل داد که به مجموع گردش مالی 5.09 میلیارد یورو (5.6 میلیارد دلار) کمک کرد. از این مجموع، شرکت پس از پرداخت هزینه های عملیاتی، 1.22 میلیارد یورو (1.35 میلیارد دلار) درآمد ،ب کرد. به عبارت دیگر فراری به ازای هر یورو فروش 24 سنت درآمد داشته است. این مقدار در مقایسه با میانگین صنعت که 7.6 سنت است، بسیار زیاد است. با توجه به اینکه Purosangue هنوز جادوی SUV خود را از نظر درآمد انجام نداده است، بهترین ها هنوز در راه است.

تسلا دومین شرکت سودآور و دارای بیشترین افزایش در حاشیه عملیاتی بین سال‌های 2021 تا 2022 بود. حاشیه سود تسلا از 12.1 درصد در سال 2021 به 16.8 درصد در سال گذشته افزایش یافت. شرکت ماسک یکی از موارد نادر سودآوری در بخش خودروهای الکتریکی است. دلایل متعددی برای این وجود دارد: خودروهای بیشتر فروخته شده، عدم توسعه خودروهای جدید (مدل Y جدیدترین است و در سال 2019 معرفی شد)، و صرفه جویی در مقیاس بیشتر.

و چین؟

Motor1 Numbers OEM Profits
Motor1 Numbers OEM Profits

تجزیه و تحلیل من از نتایج مالی سالانه برای ا،ر خودروسازان غربی و برخی خودروسازان بزرگ چینی نتایج جذابی را برای سال مالی بین ژانویه تا دسامبر 2022 نشان داد.

Motor1 Numbers OEM Profits

فراری ش،ت ناپذیر است

بخشی از نتیجه مثبت را می توان با توانایی این شرکت ها در تبدیل یک مشکل به فرصت توضیح داد. مشکل اصلی پیش روی تمام خودروسازان جه، در سال 2022 بحران زنجیره تامین بود. امکان حفظ نرخ تولید بالا وجود نداشت زیرا قطعات/نیمه هادی در دسترس نبود. مصرف کنندگان در سراسر جهان مجبور شده اند ماه ها منتظر بمانند تا یک وسیله نقلیه جدید تهیه کنند.

نتیجه بزرگ دیگر از تحلیل مالی این است که فراری همچنان پادشاه مطلق سود است. اگرچه حاشیه عملیاتی بین سال‌های 2021 تا 2022 یک درصد کاهش یافت، اما این خودروساز ایتالیایی حتی در مقایسه با تسلا رتبه دوم، ش،ت ناپذیر است.

اگرچه این وضعیت تأثیر منفی بر فروش داشت، اما بهترین فرصت برای تولیدکنندگان برای کاهش موجودی، افزایش راندمان تولید و در نتیجه بهبود سودآوری بود. هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان یاد گرفته‌اند که با این واقعیت جدید زندگی کنند و در حالی که هنوز برای دومی دردناک است، اولی‌ها به آن عادت کرده‌اند و آن را ارزشمند می‌دانند.

به سختی می توان تصویر کاملی از صنعت چین به دست آورد، زیرا بسیاری از شرکت های بزرگ آن نیز از طریق سرمایه گذاری مش، خودروهایی را برای برندهای غربی تولید می کنند. با این حال، از اطلاعات محدود موجود، وضعیت نسبتاً ناهمگون است. گریت وال با 6.8 درصد بالاترین سودآوری را داشت و پس از آن BYD و جیلی قرار داشتند. در مقابل، Xpeng و NIO، دو استارت‌آپ EV، در سال 2022 ضررهای شدیدی را به ثبت رساندند.

اولین واقعیت جالبی که از این تحلیل به دست می‌آید این است که تولیدکنندگان اروپایی در رتبه‌بندی سودآوری در مقایسه با سایر نقاط جهان پیشتاز هستند. در سال 2022، خودروسازان اروپایی نزدیک به 79 میلیارد یورو (87.3 میلیارد دلار) سود عملیاتی داشتند که از مجموع درآمد بیش از 804 میلیارد یورو (888.5 میلیارد دلار) بود.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.