آیا واقعاً خودروهای چینی به غرب حمله می کنند؟


در مورد پتانسیل خودروهای چینی در غرب صحبت های زیادی شده است. قیمت رقابتی و بهبود کیفیت بهترین سلاح آنها برای به دست آوردن سهم بازار من، در خارج از چین است. بسیاری استدلال می کنند که این یک تهدید برای سازندگان سنتی در اروپا و ایالات متحده است. اما آیا این موج عظیم چینی واقعا در حال وقوع است؟

قبل از پاسخ به این سوال، مهم است که در مورد تعریف a به توافق برسیم ماشین چینی. غول آسیایی به دلیل ظرفیت تولید عظیم، دستمزدهای نسبتا پایین و این واقعیت که حداقل 20 سال از تولیدکنندگان غربی آموخته است، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک صادرکننده قوی خودرو است. امروزه صنعت خودروی چین به راحتی می تواند پیش از ژاپن به صادرکننده شماره یک جهان تبدیل شود.

این در حالی است که بیشتر خودروهای صادراتی توسط تولیدکنندگ، تولید می شود که مقر آن در غرب است. تسلا، بی ام و، ولوو، اسمارت، پولستار، داچیا، بیوک، شورولت، لینکلن و لوتوس از جمله برندهایی هستند که در چین خودرو تولید می کنند و به بازارهایی مانند اروپا و آمریکا صادر می کنند. حتی اگر اینها خودروهای ساخت چین باشند، من به شخصه آنها را خودروهای چینی نمی دانم.

از سوی دیگر، خودروهایی وجود دارند که توسط سازندگان مستقر در چین تولید می شوند. آنها عمدتاً برای تقاضای داخلی در نظر گرفته شده اند، با توجه به اینکه ما در مورد بازاری در حدود 25 تا 28 میلیون دستگاه در سال صحبت می کنیم. سایر واحدها از طراحی تا توسعه و تولید نهایی به ،وان خودروهای چینی صادر می شوند. اینها مارک هایی مانند Changan، BYD، MG، Chery، Haval، NIO، Xpeng، JAC، Hongqi، Dongfeng، Wuling و بسیاری دیگر هستند.

Motor1 اتومبیل های چینی را در غرب شماره می کند

برندهای تقریباً خاص در اروپا

واقعیت امروزی نشان می‌دهد که این گروه از برندهای چینی “خالص” از بازیگری اصلی در بازار اروپا فاصله زیادی دارند، البته در ایالات متحده حضور ندارند. بر اساس آ،ین داده های JATO، برندهای چینی تنها 2 درصد از کل ثبت نام خودروهای سواری جدید در اروپا را تا آوریل 2023 تشکیل می دهند.

این معادل 85900 واحد ثبت شده بین ژانویه تا آوریل است. از نظر درصد، رشد چشمگیر 102 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2022 است. اما با وجود افزایش عرضه و قیمت‌های نسبتاً رقابتی، مصرف‌کنندگان اروپایی هنوز تمایلی به این برندهای جدید ندارند.

Motor1 اتومبیل های چینی را در غرب شماره می کند

Mg یک استثنا است

یک واقعیت جالب از نتایج چهار ماهه اول سال جاری در اروپا، وزن قوی ام جی است. اطلاعات نشان می دهد که این برند کمی بیش از دو سوم از حجم برندهای خودروی چینی یا 59200 دستگاه را به خود اختصاص داده است. MG به لطف محصولات بسیار رقابتی مانند جدیدترین MG 4 که در ماه آوریل وارد 10 خودروی برقی اروپا شد، به سرعت در حال صعود به رتبه ها، به ویژه در بخش خودروهای الکتریکی است.

MG رشد سریع خود را نه تنها بر اساس خودروهای جذاب، بلکه بر روی بازی کارت غربی از طریق برندی که هنوز به ،وان بریت،ایی شناخته می شود، استوار می کند. تکرار فعلی MG تمام خودروهای خود را در چین طراحی و تولید می کند، اما خود را به ،وان یک برند خودروی ساخت بریت،ا معرفی می کند. احتمالاً به همین دلیل است که توانسته در بازارهایی مانند اروپا جایگاه بهتری نسبت به همتایان چینی خود پیدا کند.

سوالی که باقی می‌ماند این است که چقدر طول می‌کشد تا برندهای چینی مشکلات شهرت خود را در خارج از کشور حل کنند. قیمت گذاری می تواند راه خوبی برای جذب مشتری باشد. اما این به تنهایی برای تغییر دیدگاه منفی بسیاری از مردم در سراسر جهان از خودروهای چینی کافی نخواهد بود.

Motor1 اتومبیل های چینی را در غرب شماره می کند

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics.


منبع: https://www.motor1.com/news/670388/are-،ese-cars-really-invading-the-west/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.