افسانه ها و روش شناسی در مورد روش های مدرن شکست موتور را ببینید

روش های ش،تن موتور مدت هاست بین دو گروه ت،یم شده است. یکی از اردوگاه‌ها قاطعانه می‌گوید که موتور را برای 1000 مایل اول بچه‌دار کنید و اجازه دهید به آرامی وارد شود. اردوگاه دیگر به شما پیشنهاد می‌کند که آن را رانندگی کنید، مثل اینکه آن را دزدیده‌اید، و به موتور رحم نمی‌کنید. اما کدام روش صحیح است؟ به گفته Sa،eGeese، پاسخ می تواند هر دو باشد.

بهترین راه برای ش،تن موتور به خودروساز و نوع موتور بستگی دارد. موتورهایی که برای وسایل نقلیه ای مانند هوندا CR-V یا هیوندای سوناتا به صورت انبوه تولید می شوند، نیاز به ،ابی اندکی دارند. آنها طوری طراحی شده اند که افراد سوار ماشین خود شوند و بروند. موتورهای دست ساز یا موتورهایی با تلورانس های دقیق برای خودروهای با عملکرد بالا مانند فراری یا پورشه از نوعی فرآیند ش،ت بهره می برند.

موضوع دیگر بحث تعویض روغن بعد از 1000 مایل اول است. در گذشته توصیه می شد روغن را در این بازه تعویض کنید تا هر گونه آلودگی از فرآیند ش،تگی حذف شود. با این حال، موتورها و روغن موتور در 20 سال گذشته راه طول، را پیموده اند. در ا،ر مواقع، نیازی به تعویض روغن بعد از 1000 مایل نیست. اما به درد نمیخوره

یکی از باورهای غلط در مورد موتورهای با کارایی بالا این است که آنها در کارخانه ،اب می شوند. اگرچه درست است که موتورها تست شده اند، اما این یک بررسی کیفیت است تا مطمئن شوید که عملکرد خوبی دارند و نشتی یا مشکلات دیگر ندارند. به همین دلیل است که خودروهایی مانند کوروت Z06 دارای یک دوره ش،ت مشخص هستند.

پس چگونه باید در موتور خود ،اب شود؟ اگر می‌خواهید فرآیند ش،ت را دنبال کنید، اولین چیزی که باید بررسی کنید کتابچه راهنمای مالک است تا ببینید آیا مجموعه‌ای از رویه‌ها را تجویز می‌کند یا خیر. اما در غیاب هیچ فرآیند رسمی ورود به خودرو، بهترین کاری که می تو،د انجام دهید این است که ماشین خود را به طور معمول رانندگی کنید. به آن زمان بدهید تا تا دمای کاری خود گرم شود. دور موتور را تغییر دهید تا همیشه در یک دور در دقیقه کار نکند، به خصوص در بزرگراه.

ش،تن در ماشین چیزی بیشتر از ش،تن موتور است. ماشین شما شامل سایر قطعات متحرک مانند گیر،س، دیفرانسیل و چرخ ها می باشد. قطعاتی مانند ترمز و سیستم تعلیق وجود دارد. بنابراین اگر می‌خواهید یک فرآیند ش،تگی را با موتور خود دنبال کنید، به آن کمک می‌کند که به سایر ،مت‌ها نیز توجه داشته باشید.


منبع: https://www.motor1.com/news/662603/engine-break-in-dos-and-donts/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.