جهان هنوز از برق رسانی کامل صنعت خودروی خود دور است

پنج سازنده بزرگ اروپایی در سال گذشته 20.8 میلیون دستگاه خودرو فروختند، اما تنها 1.39 میلیون دستگاه تمام الکتریکی بودند. این معادل 6.7 درصد از کل است. بر اساس این نتایج، رسیدن به سهمیه 100 درصدی در سال 2035 دشوار به نظر می رسد. با این حال، خودروسازان اروپایی نسبت به همتایان خود در ژاپن، کره و هند وضعیت بهتری دارند.

با وجود تلاش‌ها و پیشرفت‌های خوبی که تاکنون انجام شده است، واقعیت نشان می‌دهد که این بخش هنوز تا برقی‌سازی کامل فاصله دارد.

مسابقه در برابر زمان

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics.


منبع: https://www.motor1.com/news/661356/world-still-far-from-full-electrificatio-of-auto-industry/

با این حال، واقعیت امروز با آن هواپیماهای جادویی بسیار متفاوت است. بر اساس نتایج رسمی از خودروسازان برجسته جهان و تحقیقات خود من، خودروهای تمام الکتریکی 8.8 درصد از 71.3 میلیون دستگاه فروخته شده در سطح جهان در سال 2022 را تشکیل می دهند (داده ها برخی از تولیدکنندگان ،دسال در اروپا و چین را شامل نمی شود).

اعلامیه‌های زیاد تولیدکنندگان خودرو درباره هدفشان برای سبز شدن و فروش خودروهای بدون آلایندگی تنها بخشی از تبدیل جه، را نشان می‌دهد. آنها در راستای برنامه های بلندپروازانه ،ت های اروپا، ایالات متحده، چین و بسیاری از کشورهای دیگر برای ممنوعیت فروش خودروهای موتور احتراقی در سال های آینده هستند. هدف همه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

برای بقیه دنیا اینطور نیست. در مورد خودروسازان آمریکایی (Stellantis از جمله خودروهای اروپایی است)، فروش خودروهای برقی 13.1 درصد از کل فروش این شرکت ها در سال 2022 را به خود اختصاص داده است. کل بدون تسلا، BEV ها 1.9 درصد از فروش جه، جنرال موتورز و فورد را به خود اختصاص دادند.

اروپا خیلی دور است

برقی سازی اعداد موتور1
برقی سازی اعداد موتور1

ردیابی ایالات متحده

برقی سازی اعداد موتور1

نقطه صفر ژاپن

سهم بازار نسبت به سال قبل بیشتر است، اما در مقایسه با اه، بعدی اندک است و شکاف بزرگی را بین خودروسازان چین، اروپا، آمریکا، ژاپن و کره نشان می‌دهد.

تولید کنندگان پیشرو چینی

گذار از خودروهای موتور احتراقی به خودروهای تمام الکتریکی داست، طول، است که از 15 سال پیش آغاز شد و قرار است حداقل تا 15 سال دیگر ادامه یابد. مسئله تنها سرمایه‌گذاری‌های کلان تولیدکنندگان و ،ت‌ها در سراسر جهان نیست، بلکه چالش‌های اجتماعی و فرهنگی برای رانندگان و استفاده‌کنندگان از جابجایی نیز مطرح است.

جای تعجب نیست که خودروسازان چینی در زمینه برقی ، فروش خودروهای خود جلوتر هستند. ده تولیدکننده ای که در تجزیه و تحلیل من گنجانده شده اند، در سال 2022، 2.83 میلیون خودروی برقی فروخته اند که 23 درصد از فروش جه، آنها را تشکیل می دهد. به عبارت دیگر، 23 درصد از فروش خودروهای سازندگان چینی را خودروهای تمام برقی تشکیل می دهند. این یک نتیجه عالی است وقتی زم، را در نظر بگیرید که خودروسازان باید فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف کنند. با این نتایج می توان در 12 سال به اه، دست یافت.

اگر صنعت خودروسازی غرب بخواهد به موقع انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد، به سرمایه گذاری بیشتر و حمایت ،ت نیاز دارد. سوال این است که آیا این تلاش‌ها شامل کاهش مشاغل، تعطیلی کارخانه‌ها و کنار گذاشتن بخش‌های مهم خودرو خواهد بود؟ فصل دیگری در تاریخ برق رس، در شرف شروع است و نوید هیجان انگیز بودن را می دهد.

مورد ژاپن نسبتا نگران کننده است. داده ها نشان می دهد که تنها چهار خودروساز ژاپنی که یک خودروی تمام الکتریکی را در خط تولید خود در سال 2022 ارائه می کنند (تویوتا، نیسان، هوندا و مزدا)، تنها 168000 دستگاه از 18.9 میلیون دستگاه فروخته اند. خودروهای برقی تنها 0.9 درصد از خودروسازان ژاپنی را تشکیل می‌دهند (در صورتی که سوزوکی، سوبارو و میتسوبیشی در نظر گرفته شوند، این درصد بسیار کمتر خواهد بود).

چالش های بعدی

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.