رکورد سهم بازار خودروهای الکتریکی در ایالات متحده و اروپا

رونق اروپا را می توان با زیرساخت های بهتر، انتخاب های بیشتر برای مصرف کنندگان و پیشنهادات خوب توضیح داد. در واقع، گاهی اوقات ،ید یک ماشین الکتریکی جدید آسان تر از یک خودروی بنزینی است. این به دلیل تغییر اولویتی است که OEM ها به محصولات خود می دهند.

از آنجایی که مشکل نیمه هادی ها احتمالاً به ،وان یک مشکل تامین باقی می ماند، تعداد کمی از آن ها در محبوب ترین مدل ها (به ویژه خودروهای شاسی بلند) یا در مدل هایی که فروش آسان تری دارند، مانند خودروهای برقی به لطف مشوق های عمومی استفاده می شود.

دو سال قبل، از ژانویه تا اکتبر 2020، خودروهای برقی تنها 1.7 درصد از کل فروش خودروهای جدید را تشکیل می دادند. در سال 2019، BEV ها 1.3 درصد از کل بازار را به خود اختصاص دادند. محبوبیت تسلا مدل Y و شروع خوب کامیون های الکتریکی، مانند GMC Hummer EV و Ford F-150 Lightning، بخشی از رشد سریع را توضیح می دهد.

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics.


منبع: https://www.motor1.com/news/623631/record-market-share-evs-usa-europe/

نتایج فروش بسیار مثبتی برای خودروهای الکتریکی در ایالات متحده و اروپا وجود دارد. جالب اینجاست که آ،ین داده‌های منتشر شده توسط JATO Dynamics نشان می‌دهد که رشد تقاضا برای خودروهای الکتریکی فراتر از چین، بزرگترین بازار این نوع خودرو در جهان است.

Motor1 Numbers EV سهم بازار
Motor1 Numbers EV سهم بازار

در آینده چه خواهد شد؟

معرفی این خودروها شامل کامیون‌ها و شاسی‌بلندهای بزرگ در ایالات متحده و SUV‌های کوچک و جمع‌وجور در اروپا می‌شود. همانطور که آگاهی مصرف کنندگان افزایش می یابد و تمایل آنها به رانندگی الکتریکی با خودروهای بهتر تقویت می شود، دیدن سهم بازار دو رقمی برای BEV در ایالات متحده و بیش از 20 درصد در اروپا برای سال 2023 عجیب نیست.

سهم بازار وسایل نقلیه الکتریکی باتری دار (BEV) در ایالات متحده بین ژانویه تا اکتبر 2022، 5.1 درصد بود. اگرچه در مقایسه با حضور قوی خودروهای موتور احتراقی هنوز کوچک است، اما مشاهده رشد نسبت به سال های گذشته قابل توجه است. به ،وان مثال، در ده ماه اول سال 2021، BEV ها 2.9 درصد از کل بازار را به خود اختصاص دادند.

با وجود پیشرفت، بازار خودروهای الکتریکی ایالات متحده از اروپا عقب است. داده های JATO که 23 بازار اروپایی را پوشش می دهد نشان می دهد که این خودروها 12 درصد از ثبت نام خودروهای جدید را تا اکتبر 2022 به خود اختصاص داده اند. این رقم معادل 1.09 میلیون دستگاه از 9.09 میلیون دستگاه برای کل بازار است. با اضافه شدن پلاگین هیب، (PHEV) مجموع به 1.86 میلیون افزایش می یابد.

انتظار می رود این روند در سال 2023 با ورود شاسی بلندها و کامیون های برقی مقرون به صرفه تر ادامه یابد. نکته مهم این است که مصرف کنندگان آمریکایی بیشتر این وسایل نقلیه را ،یداری می کنند.

از هر 10 خودرو در اروپا بیش از 1 خودرو برقی است

انتظار می رود این دو بازار در سال آینده شاهد اعداد بیشتری برای خودروهای الکتریکی باشند. پذیرش سریع در برخی بازارها ناشی از پیشنهادات رقابتی تر است. محصولات قابل دسترس و جالب تر در سال آینده وارد بازار خواهند شد.

بنابراین، کل اروپا 1.9 برابر بیشتر از آمریکایی بود. این شکاف از سال 2020 به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در آن سال، به ازای هر خودروی الکتریکی فروخته شده در ایالات متحده، 2.5 خودروی برقی در اروپا ثبت شد. این نسبت بین ژانویه تا اکتبر 2021 به 2.4 کاهش یافت.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.