ماشین Kei یک پدیده ژاپنی است که هنوز هم قوی است

به طور خلاصه، ،ید و نگهداری آنها مقرون به صرفه است. خودروهای Kei یک ،صر ضروری در صنعت خودروسازی ژاپن هستند. آنها کارخانه های محلی را زنده نگه می دارند و به حفظ حس قوی غرور محلی در میان بسیاری از محصولات ساخته شده برای صادرات کمک می کنند.

بازار خودروهای جدید ژاپن بار دیگر تحت سلطه خودروهای Kei قرار گرفت. این ریزخودروها به طور انحصاری برای مصرف کنندگان ژاپنی طراحی، ساخته و به فروش می رسند و علیرغم افزایش محبوبیت سایر س، های بدنه مانند SUV ها، آنها به سادگی بیش از حد محبوب هستند.

Motor1 Numbers Kei Cars

در سال 2022، این افتخار به دایهاتسو، برند خواهر تویوتا، با فروش نزدیک به 349000 دستگاه (بدون احتساب خودروهای تجاری س، Kei) رسید. این سهم بازار تقریباً 30 درصد است. در رتبه دوم سوزوکی قرار گرفت که در سراسر جهان به خاطر خودروهای کوچکش شناخته شده است. این برند 336200 دستگاه فروخت که 6 درصد نسبت به سال 2021 کاهش داشت. هوندا با 263200 دستگاه در جایگاه سوم قرار دارد که 1 درصد رشد داشته است. از آنجا، «شرکت‌های کوچک‌تر خودروی Kei نیسان، میتسوبیشی، مزدا، تویوتا و سوبارو هستند.

طبق آ،ین داده های JATO Dynamics، خودروهای Kei در سال گذشته 1.17 میلیون دستگاه در ژاپن فروخته اند. حتی با وجود کاهش 4 درصدی حجم نسبت به سال 2021، این خودروهای نمادین سهم بازار را در بازار خودروهای سواری ژاپن به دست آورده اند. سهم آنها از 33.4 درصد در سال 2021 به 34.1 درصد در سال 2022 افزایش یافت. به عبارت دیگر، بیش از یک خودروی سواری جدید فروخته شده در ژاپن از نوع Kei است.

چرا آنها اینقدر محبوب هستند؟

اما شگفتی بزرگ از نظر حجم و تازگی نیسان ،ورا بود. این خودرو سال گذشته به ،وان اولین خودروی تمام الکتریکی Kei در ژاپن عرضه شد. این برند نزدیک به 21900 دستگاه از این خودروی برقی زیبا را فروخت، به این م،ی که هنوز از رهبران دور بود. با این حال، همانطور که در مورد کامیون های بزرگ در ایالات متحده و MPV های بزرگ در چین اتفاق می افتد، ،ورا تنها آغاز عصر جدیدی برای خودروهای کوچک نمادین ژاپنی است که احتمالاً در خیابان های شهر خود نخواهید دید.

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics.


منبع: https://www.motor1.com/news/652011/motor1-numbers-kei-car-still-strong/Motor1 Numbers Kei Cars

هوندا N-Box In The Lead

محبوب ترین خودروی Kei در سال 2022 هوندا N-Box بود. آ،ین به روز رس، به این خودرو اجازه داد تا فروش خود را با 7 درصد افزایش به 202200 دستگاه برساند. این تقریبا دو برابر حجم فروش دایهاتسو تانتو رتبه دوم است. در واقع، دایهاتسو موفق شد سوزوکی اسپاسیا، دومین خودروی محبوب در سال 2021 و سومین در رتبه بندی سال 2022، پیشی بگیرد.

برای طبقه‌بندی خودروی Kei، یک وسیله نقلیه نباید بیشتر از 11 فوت (3.4 متر)، عرض بیشتر از 4.9 فوت (1.48 متر) و بلندتر از 6.6 فوت (2 متر) باشد. علاوه بر این، وسیله نقلیه باید از موتوری با حجم بیش از 660 سی سی استفاده کند. این قانون خاص، برندهای محلی را مجبور کرده است تا خودروهای خاصی را برای بازار ژاپن بسازند که هیچ پتانسیلی در خارج از ژاپن ندارند.

،ت ژاپن قو،ن خاصی را ایجاد کرده است که هدف آن تحریک تولید و فروش محلی این خودروهای کوچک است. هدف استفاده بهتر از فضای محدود در خیابان های این کشور شلوغ است. بدون فضای پارک بزرگ و هزینه های انرژی بالا (ژاپن به شدت به واردات انرژی وابسته است)، رانندگان ژاپنی برای تردد در شهرهای خود به خودروهای کوچک و کارآمد نیاز دارند.

چه ،ی در بازار خودرو کی

Motor1 Numbers Kei Cars
در نتیجه، کل بخش خودروی Kei از برندهای ژاپنی تشکیل شده است. هشت شرکت برتر ژاپنی تنها شرکت هایی هستند که این خودروها را می فروشند. و حدس بزنید چه؟ تویوتا دوم است کوچکترین از نظر حجم فروش، اصلاً یک رهبر بخش نیست.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.