مزدا هنوز در مورد ماشین اسپرت روتاری رویا دارد

مزدا MX-30 e-Skyactiv R-EV 2023 بیش از یک دهه از تولید آ،ین مزدا با موتور چرخشی می گذرد. در نهایت، پشت موتور دوار، اما نه به شکل هیجان انگیز قبلی خود.

که به ،وان افزایش دهنده برد مزدا MX-30 e-Skyactiv R-EV استفاده می شود، بازگشت چرخشی با کوپه ورزشی RX-8 فاصله زیادی دارد. اما این بدان م،ا نیست که خودروساز ژاپنی تمایلی به استفاده از فناوری چرخشی در برنامه های ورزشی ندارد. این هنوز “رویایی” است که می تواند یا نمی تواند اتفاق بیفتد.

47 ع، ها

اگرچه چرخ ها را نیرو نمی دهد. درست مانند e-Power نیسان در Rogue and Kicks، به ،وان یک ژنراتور عمل می کند که باتری را در حال حرکت شارژ می کند. این برد برد را به بیش از 600 کیلومتر (373 مایل) افزایش می دهد. با این حال، تفاوت اصلی این است که MX-30 e-Skyactiv R-EV برخلاف نیسان ها، قابلیت اتصال به برق را دارد.


منبع: https://www.motor1.com/news/631138/mazda-still-dreams-rotary-sports-car/یوشیاکی نوگوچی، دستیار مدیر بخش توسعه پیشرانه مزدا گفت: «روتاری نماد ما است. اتوموبیل گزارش ها. “این رویای مهندسان مزدا است که یک ماشین اسپرت با چرخش داشته باشند. اکنون زمان آن نیست.”

در حال حاضر، فن های موتور دوار باید به آسیاب بنزینی 830 سی سی داخل MX-30 e-Skyactiv R-EV بسنده کنند. نسبت تراکم بالا 11.9:1 است که 75 ، بخار (55 کیلووات) در 4700 دور در دقیقه و 116 نیوتن متر (86 پوند فوت) گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید می کند.

چرا؟ زیرا اولویت مزدا در حال حاضر برقی ، خط تولید خود است. مزدا چه برای رعایت آلایندگی ها و چه برای همگام شدن با ضرب الاجل های جه،، آشکارا بر برقی ، خودروهای خود تمرکز کرده است. توسعه دهنده برد چرخشی در MX-30 e-Skyactiv R-EV بخشی از آن است، و همینطور آینده خودروهای مزدا. شایان ذکر است، هر خودروی مزدا تا پایان این دهه به نوعی برقی‌سازی خواهد شد.

به صراحت بگویم، مزدا ایده یک خودروی اسپورت با موتور چرخشی را به عقب انداخته است، اما ممکن است اتفاق بیفتد. این فقط یک سوال است که چه زم،.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.