هیوندای Ioniq 5 Robotaxi را برای لاس وگاس در سال 2023 به نمایش گذاشت


رویداد CES 2023 در 5 ژانویه آغاز می شود و خودروسازان زیادی در آن حضور دارند. پیش از شروع رسمی این رویداد، هیوندای رباتا،ی Ioniq 5 را که قصد دارد در اوا، سال 2023 در ، وگاس عملیاتی کند، برجسته می کند.

ویدئو (در بالا تعبیه شده) نشان می دهد که چرا رباتا،ی Ioniq 5 ابتدا در وگاس راه اندازی می شود. این شهر دارای ال،ای ترافیکی پیچیده ای در ساعات شلوغی است که در آن اتومبیل ها به داخل و خارج از خطوط در استریپ می چرخند. به علاوه، وسایل نقلیه با شکل عجیب و غریب زیادی مانند لیموزین های کششی و کامیون های بیلبورد وجود دارد.

هیوندای آیونیک 5 روباتا،ی با همکاری موشنال

3 ع، ها

سوار ، و پیاده ، سوارکاران در کازینو چالش دیگری است. وسایل نقلیه زیادی برای ورود به یک فضای محدود در حال حرکت هستند. این ربات‌ا،ی‌های Ioniq 5 باید در این مناطق مانور دهند بدون اینکه به چیزی یا ،ی برخورد کنند.

حس ، عابران پیاده نیز در وگاس دشوار است، زیرا مردم می توانند به ،وان بازیگران خیاب، لباس بپوشند. روباتا،ی ها باید آنها را شناسایی کرده و از آنها دوری کنند.

رباتا،ی Ioniq 5 دارای عملکرد مستقل سطح 4 است. این بدان م،است که وسیله نقلیه می تواند خودش رانندگی کند، اما هنوز کنترل های فیزیکی وجود دارد که یک راننده می تواند از آن استفاده کند. این خودرو دارای بیش از 30 حسگر و قدرت مح،اتی برای قطع تمام داده ها است.

شرکت موشنال که یک سرمایه گذاری مش، بین گروه هیوندای موتور و آپتیو است، خودروهای خودران Ioniq 5 را که افراد را در سراسر شهر حمل می کند، اداره خواهد کرد. اوبر نیز بخشی از این پروژه خواهد بود با بودن بستری برای استقبال مردم از این وسایل نقلیه.

پس از راه اندازی در وگاس، موشنال قصد دارد رباتا،ی Ioniq 5 را در لس آنجلس راه اندازی کند. سپس، این سرویس به شهرهای دیگر عرضه خواهد شد.

چندین خودروساز علاقه مند به ارائه روباتا،ی هستند. به ،وان مثال، کروز جنرال موتورز مجوز اجرای چنین سرویسی را در سال گذشته در سانفرانسیسکو دریافت کرد. Waymo آنها را اجرا کرده است، از جمله توسعه یک ون خودران از برند چینی Zeekr. فول، واگن در حال ارزیابی نسخه خودران Buzz بوده است. تسلا برنامه های خود را اعلام کرد ارائه چنین خدماتی، هم.


منبع: https://www.motor1.com/news/629268/hyundai-ioniq-5-robotaxi-las-vegas-2023/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.