ویدیو ویژگی‌های خودرو در گذشته را که دیگر وجود ندارد را برجسته می‌کند

اگر کمی به گذشته برگردیم، دوره ای وجود داشت که تقریباً هر خودرویی دکمه ای در سمت چپ تخته کف راننده داشت تا چراغ های جلو را از نور کم به بالا تغییر دهد. زم، که خودروها برای چراغ‌های راهنما از یک ساقه روی فرمان استفاده می‌،د و برای چراغ‌های جلو و برف پاک‌کن‌ها از کلید روی داشبورد استفاده می‌،د، این یک روش معمول بود. کلید پرتو بالا تغییر مکان داد زیرا سازندگان عملکردهایی را به ساقه چراغ راهنما اضافه ،د. در اوایل دهه 1990، تنها تعداد انگشت شماری از وسایل نقلیه از سوئیچ کف برای نور بالا استفاده می ،د، از جمله فورد F-150.

همچنین زم، بود که ا،ر خودروها از میل لنگ دستی برای بالا کشیدن شیشه ها استفاده می ،د. شیشه های برقی در خودروهای لو،ی مانند کادیلاک در دهه 1950 وجود داشت. اما برای داشتن یکی باید شیک باشی. بقیه ما به میل لنگ دست بسنده کردیم که تون عضلات بازو را حفظ می کرد.

آ،ین بار چه زم، شیشه ماشین را دیدید؟ آیا تا به حال دکمه ای را روی تخته کف راننده دیده اید و فکر کرده اید که چه کار می کند؟ یا می تو،د تصور کنید که در پشت یک استیشن واگن سوار شده اید، در یک صندلی پرش که رو به عقب است؟ چه از این چیزها استفاده کرده باشید یا نه، این ویدیو از Timely Tales شما را به سفری به گذشته خودرو می برد.

صفحه استریو جداشدنی یک مورد محبوب در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 بود. این واکنشی بود به افزایش دزدی‌های استریو خودرو، که همزمان با محبوبیت استریوهای پس از فروش بود. صفحه‌ای که شامل کنترل‌ها می‌شود با لمس یک دکمه از استریو خارج می‌شود و ،مت باقی‌مانده از هد یونیت را بی‌ارزش می‌کند. همچنین یک لوازم جانبی مد محبوب بود، به خصوص اگر استریو با کیف چرمی مخصوص به خود برای حمل صفحه جلویی عرضه می شد. تصور کنید که در فول، واگن گلف 1994 خود بچرخید و با برداشتن صفحه روی سی دی پایونیر خود، دوستان خود را تحت تأثیر قرار دهید.

در نهایت، بهترین ویژگی از همه، صندلی پرش رو به عقب بود. اگر در دهه 1970 یا 1980 کودک بودید، “تفنگ ساچمه ای” صدا نمی زدید و به سمت جبهه می رفتید. شما صندلی پرش رو به عقب را در عقب گرفتید. وقتی مادرت هشت بچه را به یک مهم، پیتزا می‌برد، از پنجره عقب به بیرون نگاه می‌کنی، می‌تو، در یک بمب‌افکن B-17 وانمود کنی که یک توپچی دم هستی. حداقل این چیزی است که به من گفته شده است.


منبع: https://www.motor1.com/news/661405/car-features-that-no-longer-exist/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.