آیا رونق SUV هرگز پایان خواهد یافت؟

اگرچه خودروهای SUV به طور قابل توجهی از نظر آلایندگی بهبود یافته اند، اما به طور کلی هنوز خودروهای سنگینی هستند که به موتورهای بزرگتر نیاز دارند. داده‌های آلایندگی JATO نشان می‌دهد که همه دسته‌های شاسی‌بلند (به‌جز خودروهای لو،) در اروپا بین سال‌های 2020 تا 2021 کاهش میانگین آلاینده‌ها را تجربه کرده‌اند. با این حال، میانگین کل آن‌ها 107.9 گرم در کیلومتر CO2 به وضوح بالاتر از خودروهای شهری، خودروهای کوچک و کامپکت است. و حتی خودروهای اجرایی به ترتیب با 76.9، 97.7، 97.6 و 100.8 گرم در کیلومتر.

اما آیا مقامات زم، که بحث ممنوعیت های احتمالی خودروهای سنگین تر را آغاز می کنند، از این عامل کلیدی آگاه خواهند شد؟

Motor1 Numbers SUV Boom

سال گذشته، داده های اولیه نشان می دهد که SUV ها 45 تا 46 درصد از فروش جه، خودروهای سواری را به خود اختصاص داده اند. افزایش شدید در کشورهایی مانند هند، آلمان، بریت،ا، مکزیک، اندونزی، ،یه، ما،ی، ویتنام، آفریقای ج،ی، تایلند و فیلیپین وجود داشت. با این حال، تقاضا در ایالات متحده، دومین بازار بزرگ جهان، 7 درصد کاهش یافت. چین با افت 2 درصدی به 10.4 میلیون دستگاه رسید.

تهدید

Motor1 Numbers SUV Boom

اگر این شکاف ادامه یابد، ،ت‌ها در مناطقی مانند اروپا می‌توانند شاسی‌بلندها را نه تنها به دلایل انتشار گازهای گلخانه‌ای، بلکه به دلایل فضایی نیز جریمه کنند. یک SUV همیشه بزرگتر و سنگین تر از خودروی مشابه خود است. به ،وان مثال، در اروپا، یک SUV 27 درصد سنگین تر از یک خودروی کوچک است. در ایالات متحده، جرم آن 22 درصد بیشتر از یک سدان است.

در سال 2021، SUV ها تقریباً 42 درصد از فروش جه، خودروهای جدید را به خود اختصاص دادند، به استثنای خودروهای تجاری س،. مصرف کنندگان در سراسر جهان تقریباً 31.9 میلیون دستگاه از این وسایل نقلیه را ،یداری ،د که در مقایسه با داده های سال 2020 افزایش 13 درصدی را نشان می دهد. این رشد، به ویژه در مقایسه با بقیه بخش‌ها، شگفت‌انگیز بود: خودروها (از بخش A تا F) 1 درصد و پیکاپ‌ها 3 درصد افزایش یافتند.

اگر یک دلیل وجود داشته باشد که چرا صنعت خودرو توانسته با بحران های زیادی در سال های اخیر مق، کند، آن خودروهای SUV هستند. این خودروها بیش از خودروهای برقی، وانت وانت و بازارهای نوظهور محبوب‌ترین خودروها در سراسر جهان شده‌اند. آنها موتورهای رشد درآمد و بالاتر از همه سود هستند. سوال اینجاست که آیا این روند تا ابد ادامه خواهد داشت یا تهدیداتی متوجه این بخش مهم است؟

همه SUV می خواهند

در Catch-22، SUV ها سرمایه گذاری بالایی را برای خودروسازان برای حرکت از بخش موتورهای احتراق داخلی به بخش الکتریکی صرفاً مورد نیاز دارند. طرح های متعدد برقی سازی اعلام شده توسط برندهای اروپایی، ایالات متحده و آسیا بدون جریان نقدی تولید شده توسط شاسی بلندهای بنزینی و دیزلی قابل تحقق نیستند.

افزایش مالیات بر خودروهای شاسی بلند مطمئناً می تواند به تقاضا آسیب برساند و به تهدیدی جدی برای سودآوری سازندگان تبدیل شود. دومی ها به لطف توانایی خود در مدیریت کمبود نیمه هادی ها با اولویت بندی خودروهای SUV و EV، خودروهایی که می توانند راحت تر به فروش برسند، بیش از همیشه درآمد ،ب می کنند.

دلایل این رونق به خوبی شناخته شده است: ارائه محصول گسترده تر که شامل SUV های کوچک (A-SUV) تا لو، (F-SUV) می شود. مدل های برقی تر؛ این تصور ادامه دارد که رانندگی در موقعیت‌های بالاتر احساس امنیت می‌دهد، به‌علاوه این واقعیت که سوار و خارج شدن از وسیله نقلیه آسان‌تر است (مخصوصاً برای رانندگان مسن‌تر).

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics.


منبع: https://www.motor1.com/news/654360/suv-sales-comparison-motor1-numbers/

با این حال، رشد سریع آنها می تواند توسط مقررات سختگیرانه تر در مورد آلودگی و وزن تهدید شود.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.