تویوتا در حال توسعه سیستم‌های ایمنی جدید است که با کمک راننده بهتر عمل می‌کند


THUMS تویوتا (مدل انس، کامل برای ایمنی)، که اولین بار در سال 1997 توسعه یافت، اکنون در نسخه 7 قرار دارد. THUMS برای رسیدگی به تغییرات در وضعیت بدن افراد هنگام استفاده از سیستم های پیشرفته کمک راننده، که در بین خودروهای مدرن رایج تر می شود، به روز شده است.

تویوتا اشاره کرد که وقتی یک فرد در حالت خوابیده قرار می گیرد، بدن واکنش متفاوتی به سیستم های صندلی و مهار نشان می دهد. حتی در هنگام نشستن، تغییر در وضعیت بدن می تواند منجر به اثرات بسیار متفاوتی در صورت ضربه شود و باعث انواع مختلفی از آسیب شود. به‌روزرس،‌ها به THUMS اجازه می‌دهند تا این تغییرات را در نظر بگیرد و پیش‌بینی دقیق‌تری از صدمات ناشی از تصادف ارائه کند.

THUMS تویوتا در حال حاضر در نسخه 7

4 ع، ها

THUMS تویوتا یک برنامه نرم افزاری است که شبیه سازی کامپیوتری و تجزیه و تحلیل صدمات ناشی از تصادفات وسیله نقلیه را امکان پذیر می کند. از مدل های دیجیتال انسان برای شبیه سازی سناریوهای تصادف استفاده می کند.

آ،ین نسخه THUMS امکان شبیه‌سازی تصادفات رایانه‌ای دقیق‌تری را فراهم می‌کند، که به توسعه مفاد ایمنی مؤثرتر کمک می‌کند، به‌ویژه با تج، خودروهای بیشتر به سیستم‌های پیشرفته کمک راننده. این برنامه می‌تواند تأثیر آن را بر استخوان‌ها، اندام‌ها و ماهیچه‌های انسان پیش‌بینی کند، به‌علاوه می‌تواند نحوه تغییر موقعیت و عضلات را هنگام مانور دادن با وسیله نقلیه در مواقع اضطراری یا زم، که سیستم‌های ایمنی مانند ترمز اضطراری و کنترل فرمان وارد می‌شوند، شبیه‌سازی کند.

“باید توجه ویژه ای به اطمینان از اینکه لگن در زمان تصادف روی صندلی باقی می ماند. این امر برای جلوگیری از “اثر زیردریایی” که در آن سرنشین از زیر کمربند خارج می شود و خطر آسیب های شکمی را تهدید می کند بسیار مهم است. حفظ خوب لگن. Sabine Compigne، مدیر فنی در عملیات تحقیقات ایمنی تحقیق و توسعه تویوتا، گفت: به محدود ، فشار روی ستون فقرات و در نتیجه جلوگیری از آسیب‌های ستون فقرات کمک می‌کند.

THUMS قبلاً در توسعه خودرو تویوتا استفاده شده است و اصول آن را می توان در سایر زمینه های حمل و نقل نیز به کار برد. مانند قطار و هوانوردی. حتی بهتر از آن، تویوتا از سال 2021 دسترسی رایگان به دانش خود را با هدف کمک به ایجاد جامعه ای با تحرک ایمن تر فراهم کرده است.


منبع: https://www.motor1.com/news/658825/toyota-developing-new-safety-systems-work-better-driver-،ists/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.