رنو باس فکر می کند که تمام برندهای اروپایی به توسعه موتورهای احتراقی جدید پایان داده اند

برخی از موتورهای احتراقی موجود امروز در سال‌های آینده متوقف خواهند شد، در حالی که بقیه موتورهای احتراقی باید برای مطابقت با مقررات یورو 7 به روز شوند. البته موتورهای دیزلی و بنزینی با حجم بالا آسیب پذیرترین هستند و اولین موتورهایی هستند که منقرض می شوند. بوگاتی W16 را به تدریج کنار می گذارد در حالی که V12 تنها در تعداد کمی از خودروها یافت می شود. V10 همچنین با توجه به اینکه آئودی R8 را از بین می‌برد و لامبورگینی در حال برنامه‌ریزی جانشین هوراکان با ساختار هیب، کوچک است، در زمان قرض‌گیری زندگی می‌کند.

همانطور که ممکن است بی،ه زیر لوکا دی میو تکان دهنده به نظر برسد، خودروسازان به وضوح از توسعه موتورهای احتراقی جدید از ابتدا فاصله گرفته اند. صحبت ، در a سیاسی مدیرعامل گروه رنو گفت:

حتی در صورت رای مثبت، ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتورهای احتراقی تا سال 2035 در اتحادیه اروپا اجرایی نخواهد شد. جگوار در اوایل سال 2025 با ICE خداحافظی خواهد کرد و رنو، ولوو، فورد اروپا، بنتلی و رو، رویس نیز تا سال 2030 از آن پیروی خواهند کرد.

در مدت هفت سال، بیشتر (اگر نه همه) برندهای Stellantis موتورهای بنزینی و دیزلی را کنار خواهند گذاشت. آئودی از سال 2026 فقط خودروهای برقی را روانه بازار خواهد کرد و قصد دارد تا سال 2033 به تولید مدل‌های ICE پایان دهد. شرکت‌های رقیب BMW و مرسدس متعهد شده‌اند که حتی قبل از سال 2030 فقط خودروهای برقی داشته باشند، در صورتی که در برخی از بازارهای اتحادیه اروپا اجباری شود.

فول، واگن، اشکودا و Cupra/SEAT تمایل خود را برای انتقال به یک مجموعه الکتریکی با عرضه بسیاری از مدل‌های بدون آلایندگی در سال‌های آینده ابراز کرده‌اند. خارج از برندهای یورو، کیا و هیوندای تنها خودروهای الکتریکی را از سال 2035 در قاره کهن، پنج سال پس از برند لو، ،س، به فروش خواهند رساند.

من فکر نمی کنم ،ی باشد… که در حال توسعه یک موتور کاملاً جدید در اروپا باشد.

30 ع، ها

رنو مگان RS Ultime 2023

روزنه‌ای از امید وجود دارد که ICE به‌طور کامل حذف نشود زیرا سوخت‌های مصنوعی می‌توانند به جایگزینی برای خودروهای برقی با باتری و هیدروژنی تبدیل شوند. گزارشی که توسط رویترز اوایل این هفته ادعا کرد که کمیسیون اروپا در حال تهیه پیش نویس طرحی است که به خودروسازان اجازه می دهد تا خودروهای موتور احتراقی جدیدی که با سوخت الکترونیکی کار می کنند پس از سال 2035 بفروشند.

لوکا دی میو سوخت های الکترونیکی را “نوعی راه حل ویژه” توصیف کرد، اما اذعان کرد که آنها “یک فرصت” هستند. رئیس گروه رنو در ادامه گفت که تولید باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا زنجیره تامین قوی داشته باشیم.


منبع: https://www.motor1.com/news/658851/renault-boss-thinks-ice-development-europe-over/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.