فولکس واگن 50 سالگی پاسات را در تکنو کلاسیکا جشن می گیرد



پس از سه سال وقفه، فول، واگن به تکنو ک،یکا، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های خودروی جهان که هر ساله در اسن آلمان برگزار می‌شود، بازگشت. فول، واگن قصد دارد خود را به ،وان یک برند “با قلب” معرفی کند و مدل های تاریخی خود را به نمایش بگذارد. بخش مرکزی 50 سال از پاسات، خودرویی که فول،‌واگن آن را یک قهرمان روزمره و یک طراحی ک،یک می‌نامد، نمایش داده می‌شود.

فول، واگن پاسات را در سال 1973 به ،وان یک مدل پرچمدار و بخشی از استراتژی خود برای تغییر خط تولید خود پس از بیتل عرضه کرد. بر اساس آئودی 80، پاسات قطعات و استایل بسیاری را با آئودی به اشتراک گذاشته است که هر دو توسط جورجتو جوجارو طراحی شده اند. این خودرو که به صورت سدان، واگن یا لیفت ، ارائه می‌شود، دارای دیفرانسیل جلو و سیستم تزریق سوخت بود که آن را به یکی از مدرن‌ترین خودروهای خانوادگی اروپایی در زمان خود تبدیل کرد.

یک مدل نسل دوم در سال 1980 معرفی شد. هنوز ا،ر اجزای خود را با آئودی 80 به اشتراک می‌گذارند، مدل‌های برتر از موتور پنج سیلندر و چهار چرخ متحرک آئودی بهره می‌برند که فول، واگن آن را Syncro نامیده است. با تولید فول،‌واگن در چین، مکزیک، آمریکای ج،ی و آفریقای ج،ی و فروش آن در شش قاره، تولید آن افزایش یافت.

فول، واگن چندین تغییر با نسل سوم پاسات ایجاد کرد، از جمله انتقال پاسات به پلت فرم فول، واگن مش، با گلف. این اولین نسخه از خودرو به نام پاسات در ایالات متحده بود. نسل های قبلی به نام داشر و کوانتوم شناخته می شدند. استایلینگ نیز از آئودی جدا شد و نمای جلوی منحصر به فردی داشت که فول،‌واگن‌های هوا خنک گذشته را به یاد می‌آورد. این تنها نسلی است که با آن س، غیرمعمول است. فول،‌واگن در سال 1993 فیس لیفتی را طراحی کرد و از آن به بعد استایل به ظاهر سنتی‌تر شبیه آئودی بازگشت.

برای تکنو ک،یکا، فول،‌واگن به پاسات شعار «Immer weider neu» یا «همیشه خود را دوباره اختراع می‌کند» به پاسات به من،ت سالگرد این خودرو داده است. از همان ابتدا، مشتریان پاسات را به دلیل ارزش و مهندسی آن دوست داشتند. هر یک از هشت نسل بر روی آن نقاط قوت و در عین حال سازگاری با زمان در حال تغییر ساخته شده است.

اخیراً، این تغییرات شامل حذف پاسات از خط تولید ایالات متحده و پایان دادن به تولید این سدان بوده است. مدل 2024 تنها یک مدل واگن خواهد بود که دارای پلت فرم مش، با اشکودا است، در حالی که نسخه سدان با یک خودروی الکتریکی جدید جایگزین خواهد شد.


منبع: https://www.motor1.com/news/660787/vw-50-years-of-the-p،at/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.