حمل و نقل دریایی چیست؟ انواع حمل و نقل دریایی نوین تجارت محترم | transemartlogistics

در آب‌های آزاد امکان حمل محموله‌هایی به وزن 200 تا 500 هزار تن توسط کشتی‌های مخصوص وجود دارد. حمل و نقل با کشتی از نظر سرقت یا سوانح غیر‌منتظره امنیت فوق‌العاده‌ای دارد. زمانی که حمل و نقل دریایی بین المللی کالا به‌طور مستقیم از مبدا به مقصد امکان‌پذیر نباشد، ترانشیپ انجام می‌شود. در این روش، کالا به یک بندر واسطه تحویل و در آنجا توسط یک کشتی دیگر بارگیری خواهد شد. یکی از موارد مهم دیگری که در حمل بار دریایی کالا باید مورد توجه قرار گیرد بیمه حمل و نقل بین المللی است.

توصیه می شود قبل از استعلام قیمت از شرکت های حمل و نقل دریایی حتما تحقیق در مورد حمل و نقل و شرایط آن صورت بگیرد. صنعت حمل‏ و نقل دریایی جهان بزرگترین صنعت بین‏ المللی در جهان است و بیش از ۲.۵ میلیون نفر در این صنعت مشغول به کارند. محصولات غذایی و میوه و سبزیجات در این سردخانه‌ها نگهداری شده و مورد حمل و نقل قرار می‌گیرند. کشتی‌های یخچال دار مهم‌ترین نقش را در صنایع غذایی ایفا می‌کنند. روزانه میلیون‌ها تن مواد غذایی در تجارت بین‌المللی بین کشورهای گوناگون مورد حمل و نقل قرار می‌گیرد.

پیشنهاد می‌شود برای استعلام قیمت این روش، با شرکت حمل و نقل دریایی هنزا ناو دریا تماس بگیرید. هانزا، شرکت حمل و نقل بین المللی است که خدمات گسترده‌ای در زمینه حمل محموله از مرز‌های آبی عرضه می‌کند. کالا و مواد متنوع با روش‌های مختلفی از طریق شناورها جابه‌جا می‌شوند. تفاوت بین روش‌های حمل و نقل دریایی به نوع محموله و شناور و همچنین مبدا و مقصد بستگی دارد. انواع حمل و نقل دریایی شامل چارترینگ، فله‌ای، ترانشیپ، گروپاژ و کراس استافینگ است. این روش‌ها و اصطلاحات حمل و نقل دریایی را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

ارزیابی عوامل مؤثر جهت مدیریت بحران در سوانح مربوط به حمل‌ونقل دریایی در ایران

حمل و نقل دریایی چیست؟ انواع حمل و نقل دریایی نوین تجارت محترم | transemartlogistics

در حال حاضر بیش از 90 درصد جابه‌جایی کالاها در دنیا با استفاده از روش حمل و نقل دریایی انجام می‌شود. یکی از مهم‌ترین اصطلاحات موجود در حمل و نقل دریایی، بارنامه ترانشیپ است. مهم‌ترین تفاوت این نوع بارنامه با سایر بارنامه‌ها مبدأ و مقصد بار است. حجم و وزن بار مورد نظر چقدر است؟ اگر بار شما فله یا باری با وزن متوسط است قیمتی متفاوت از بار بسته بندی با حجم بالا دارد.امکان دارد تنها نیازمند یک کانتینر باری باشید یا برا عکس یک کشتی بزرگ.

سوالات متداول حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی یکی از روش های مطمئن برای جابجایی محموله های سنگین است. ضریب ایمنی و اطمینان در این روش از حمل و نقل بسیار بالاست.به این دلیل که افرادی که محموله را حمل می کنند وظیفه دارند که استاندارد ها و مقررات بین المللی حمل و نقل در آبهای آزاد را بطور کامل رعایت کنند. این روش به عنوان یکی از بی خطر ترین و مطمئن ترین روش های حمل و نقل شناخته می شود. در کل می‌توان از حمل و نقل دریایی به عنوان بهترین انتخاب برای حمل کالاهای سنگین و حجیم با قیمتی ارزان و با کم‌ترین خسارت و آسیب دیدگی استفاده کرد.

  • چنان‌که شرح دادیم، کانتینرها در بین وسایل گوناگون حمل و نقل قابل جابه‌جایی هستند و این نقل و انتقالات تا مقصد نیازی به تخلیه کانتینر نخواهد داشت.
  • تمام حقوق مادی و معنوی سایت برای شرکت حمل و نقل جاده ای پرواز بام محفوظ می باشد.
  • در واقع در کشتی با چنین فضایی تعداد زیادی از افراد از اقشار مختلف گرد هم جمع می شوند که لازم است جهت جلب رضایت آن ها خدمات متفاوتی از جمله تنوع غذایی بسیار بالایی را ارائه دهند.
  • مراکز ترانشیپ معمولا نقطه اتصال میان خطوط شمال به جنوب یا شرق به غرب (و بالعکس) محسوب می‌شوند و معمولا انحراف کمی از خطوط اصلی حمل و نقل دارند.
  • این روش‌ها و اصطلاحات حمل و نقل دریایی را در ادامه بررسی کرده‌ایم.
  • حمل و نقل دریایی یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت پایانی محصول و کالا است و درست به همین علت، تاثیر حیاتی و عمده ای بر نوع فعالیت دارندگان مواد اولیه، تولید کنندگان و صاحبان کالا بر www.transemartlogistics.com جا می گذارد.

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.