موتور وانکل 12 روتوری خانگی، تعریف دیوانه است


اگر محتوای ویدیویی با کلمات Wankel، Rotor و Rotary را دوست دارید، Rob Dahm احتمالاً یکی از YouTubers هایی است که دنبال می کنید. این مرد فقط چرخش خود را دوست دارد، تا جایی که قبلاً یک موتور 4 روتور وانکل ساخته و آن را به یک مزدا RX-7 متصل کرده است.

در حالی که ساخت 4 روتور AWD، جیپ گرند چروکی Trackhawk RX-7 از قبل دیوانه کننده بود، برای شروع، راب دام به تازگی چیزی حتی دیوانه کننده تر دریافت کرده است. ما در مورد موتور 12 روتور وانکل صحبت می کنیم که توسط شخصی به نام تایسون گاروین به Dahm داده شده است.

حجم موتور 15.7 لیتر است اما در یک بلوک بزرگ به اندازه یک Chevy V8 محصور شده است. از نظر اندازه واقعی نسبتا جمع و جور است و این به لطف پیکربندی Y نیروگاه متشکل از سه بانک 4 روتور است.

چیزی که حتی ناراحت کننده تر است این است که گاروین این موتور را در خانه ساخته است. همانطور که یکی از افراد در بخش نظرات ویدیو کاملاً بیان کرده است، گاروین از آن دسته افرادی است که پاسخ می دهد “چرا نه؟” وقتی ،ی می پرسد “چرا؟”

شایان ذکر است، موتور 12 روتور گاروین احتمالاً بیشترین تعداد روتورهایی است که در موتورهای دوار دیده ایم. Dahm یک نمونه 6 روتور را در ابتدای ویدیو نشان داده است، در حالی که نمونه های در حال اجرا آسیاب 4 روتوری Garvin’s و مزدا 787B بود که در 24 ساعت لمانز در سال 1991 برنده شد.

کمی تاریخ در مورد این آسیاب: گاروین واقعاً به قایق های تندرو علاقه دارد. به گفته او، ایده ساخت این هیولای یک نیروگاه زم، متولد شد که او از بلوک‌های بزرگ Chevy V8 خسته شد که “برای سرگرمی ش،ته می‌شوند.”

گرچه ویدیوی پارگی بالا واقعاً روشن شدن موتور 12 روتور یا حتی نصب آن را در خودرو نشان نمی دهد (این برای ،مت دیگری است)، گاروین گفت که ساخته او می تواند تا 10000 دور در دقیقه بچرخد و می تواند تا 800 پوند فوت تولید کند. گشتاور در 2000 دور در دقیقه گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد که می‌تواند تا ۱۴۰۰ ،‌بخار نیرو تولید کند، اما واضح است که می‌تواند با سوخت مسابقه و توربوشارژ بیشتر کار کند. اکنون سؤال این است: راب دام چه خواهد کرد؟

اما اگر واقعاً کنجکاو هستید که صدای این وانکل 12 روتوری چگونه است، در اینجا ویدیویی مربوط به 9 سال پیش در حالی که روی داینو آزمایش می شد را مشاهده می کنید:


منبع: https://www.motor1.com/news/665200/،me-built-12-rotor-engine-spins-to-10k-rpm-definition-crazy/

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.