مشکل اینجاست که گزینه دوم برای تویوتا کمی ناآشنا است. از آنجایی که در این 20 سال بر بهبود و ت،یر خودروهای هیب، تمرکز کرده است، منابع و علاقه کمتری را به خودروهای برقی اختصاص داده است. امروزه تویوتا بزرگترین تولیدکننده خودروهای هیب، خالص در جهان است، اما یکی از کوچکترین سازندگان خودروهای الکتریکی است.
با وجود موفقیت و تصویر مثبتی که فناوری هیب، به تویوتا داده است، برخی از عوامل خارجی این برند را مجبور به برداشتن گام بعدی می کند. باید تصمیم بگیرد که آیا به بهبود فناوری هیب، موجود ادامه دهد یا به خودروهای برقی خالص با آلایندگی صفر روی آورد.
بسیاری از محبوبیت تویوتا به دلیل توانایی آن در ارائه وسیله نقلیه من، در هر بازاری است. تویوتا بهتر از رقبای ژاپنی، آمریکایی و اروپایی خود، در تولید خودروهایی مطابق با سلیقه بازارهایی که در آن فعالیت می کند، بسیار خوب عمل می کند. و معمولاً اینها محصولات جه، هستند. کرولا، راو4، لندکروز و یاریس تنها چهار نمونه از طیف وسیعی از خودروهایی هستند که برای همه بازارها عرضه می شوند.
بخش دیگر این توضیح از موتورهای هیب، ناشی می شود. تویوتا بیش از 20 سال است که خودروهای هیب، میسازد و میلیونها دستگاه در آن زمان فروخته است. سرمایه گذاری در این پیشرانه نتیجه می دهد: این برند از نظر آلایندگی سوخت از رقبای خود جلوتر است و با این خودروها درآمد ،ب می کند.
چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد؟
نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در جاتو دینامیک.