58 درصد از برندهای خودروی چینی کمتر از 10 سال قدمت دارند

بیشتر این رشد تصاعدی برندها را می‌توان با علاقه گروه‌های خودروسازی محلی به ،وان نوآورانه و مطابق با رونق خودروهای برقی به رسمیت شناخت.

این در حالی است که در چین، وضعیت عملا برع، است. در سال های اولیه این قرن، بازار چین حدود 25 برند را به نمایش گذاشت. در آن زمان، این کشور آسیایی عمدتاً تقلیدی از خودروهای قدیمی اروپایی و ژاپنی تولید می کرد که به صورت محلی در بازاری هنوز کوچک فروخته می شدند. بین سال های 2001 تا 2010، 14 برند دیگر خودرو وارد بازار شدند.

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics.


منبع: https://www.motor1.com/news/663644/58-percent-،ese-car-،nds-less-than-10-years-old/

چین بزرگترین بازار خودروهای س، در جهان است که سالانه حدود 25 میلیون دستگاه فروخته می شود. سال گذشته تقریباً 32 درصد از فروش جه، خودرو یا معادل مجموع تحویل‌های ایالات متحده، هند، ژاپن و آلمان را به خود اختصاص داد.

بلافاصله پس از بحران مالی 2008-2011 و رکود اقتصادی اروپا بین سال های 2010 تا 2013، صنعت خودرو شاهد از بین رفتن تعداد قابل توجهی از برندها بود.

چین نه تنها برای تولیدکنندگان داخلی، بلکه برای برندهای غربی که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌،د، به پناهگاه امنی تبدیل می‌شد. از سال 2008، صنعت خودروی چین از نظر تولید خودرو بزرگترین صنعت خودرو در جهان است. از آن زمان به بعد، رشد تصاعدی بوده است.

اروپا، ایالات متحده، ژاپن و کره نمی توانند داستان مشابهی را بیان کنند. در واقعیت، در هشت سال گذشته، تنها چند برند معرفی یا احیا شده اند: Alpine، Polestar، Cupra، Jetta، Genesis، RAM و DS.

با ادامه رشد تقاضا و افزایش درآمد مصرف کنندگان چینی، صنعت شروع به معرفی مدل های بیشتری با مارک های جدید کرده است. بین سال‌های 2011 تا 2015، در مجموع 12 برند جدید وارد بازار محلی شدند: Maxus، Beijing Auto، VGV، Haval، Xpeng، Nio، Cowin (در حال حاضر Kaiyi)، Hozon، Leap Motor، Weltmeister، Enovate و Li Auto.

ورود خودروهای برقی و متعاقب آن محبوبیت آن، همراه با تعهد قوی ،ت مرکزی برای جایگاه درست آن، باعث ظهور برندهای حتی بیشتر از دوره قبل شده است.

بحران تاثیر مستقیمی بر فروش داشته و بازارها را از نظر حجم کوچکتر کرده است. از آنجایی که رشد شدیدی که در اوا، دهه 1990 و اوایل دهه 2000 مشاهده شد، کمرنگ شد، بسیاری از خودروسازان مجبور شدند از شر برندهای ضعیف خودرو خود خلاص شوند.

درمان لاغری جنرال موتورز

از سال 2016 تا امروز، بیش از 50 شرکت خودروسازی جدید در منطقه وجود دارد که به مصرف کنندگان چینی اجازه می دهد از بین 99 برند مختلف انتخاب کنند. و به این ترتیب، بخش خودروسازی چین هم بزرگ و هم بسیار جوان است: 58 درصد کمتر از 10 سال سن دارند.

بنابراین، فرصت های زیادی برای همه وجود دارد. به همین دلیل، استراتژی، همانطور که در بازار آمریکا در دهه 70 و 80 وجود داشت، گسترش پیشنهاد با معرفی مدل‌های مش، بیشتر با برندها و موقعیت‌یابی متفاوت است. 99 برند موجود امروزی در حدود 40 گروه خودرویی جمع آوری شده اند. با این حال، همه موفق نیستند. در سال های اخیر، برخی از برندها به دلیل فروش کم حذف شده اند.

Motor1 Numbers عصر برندهای خودروی چینی

چین، بزرگترین بازار خودرو در جهان

پویایی بازار خودرو چین منحصر به فرد است. تقاضای گسترده محلی، حمایت قوی ،ت، و تعهد به توسعه خودروهای الکتریکی، سناریوی عالی برای معرفی برندهای جدید است. شش برند تنها در سال جاری معرفی شده اند و انتظار می رود سه برند دیگر تا دسامبر وارد جاده ها شوند.

جنرال موتورز احتمالاً سازنده ای است که بیشترین آسیب را دیده است. در اوا، دهه 1990، این مجموعه شامل 9 برند مختلف بود. امروز فقط چهار تا مونده کرایس، و فورد نیز برخی از برندهای خود را در 20 سال گذشته کنار گذاشته‌اند: پلیموث، ایگل و مرکوری. در اروپا، برندهایی مانند روور و ساب ناپدید شده‌اند، در حالی که برندهای دیگری مانند لانچیا به یک مدل تنزل یافته‌اند.

Motor1 Numbers عصر برندهای خودروی چینی

برندهای کودک از چین

توسط Karl Benz

Mercedes-Benz, commonly referred to as Mercedes, is a German luxury and commercial vehicle automotive brand established in 1926.