یک نبرد حماسی ابرخودروی در اوا، دهه 1980 بین فراری F40 و پورشه 959 درگرفت. با خام بودن آنالوگ، F40 با 959 کامپیوتری در جاده ها، پیست ها و در بازی هایی مانند رقابت کرد. دوئل: تست درایو II. فراری بیشتر از پورشه عملکرد محور در نظر گرفته شد. با این حال، این معا، با 959 Sport تغییر کرد.
اخیرا هنری کچپول فرصتی برای رانندگی یک پورشه 959 اسپرت برای یک ،مت از آن داشته است صندلی راننده. این مدل که با نام F9 شناخته می شود، یکی از اولین نمونه های اولیه 959 و احتمالاً یکی از سریع ترین 959 های ساخته شده است. بیشتر 959 Sports حدود 100 کیلوگرم یا حدود 220 پوند س،تر از 959 Comforts هستند، اما F9 حدس میزند که 200 کیلوگرم س،تر، معادل 440 پوند باشد.
علاوه بر وزن پایین تر، 959 اسپورت نسخه قدرتمندتری از توربو دوقلو فلت شش دریافت کرد که با افزایش قدرت ،وجی از 450 ، بخار به 508 ، بخار بود. مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک، عملکرد حتی برای امروز نیز خیره کننده بود، از جمله شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت 3.6 ث،ه و شتاب 100 مایل در ساعت تنها در 8.3 ث،ه.
به ،وان یک نمونه اولیه، F9 در اطراف لبه ها کمی خشن است. از آن برای آزمایش انتقال در آب و هواهای متنوع مانند سوئد و الجزایر استفاده شد. این خودرو فاقد لولههای اگزوز استاندارد 959 است و به نمونههای معمولی رو به پایین که شبیه اگزوز دوگانه یک خودروی عضل، ک،یک هستند، بسنده میکند. و حدود ده ها تفاوت جزئی دیگر، از جمله بال با شکل متفاوت، عدم وجود واشر چراغ جلو، و برخی از قطعات آشکارا دست ساز وجود دارد.
در مجموع، لبه های ناهموار شخصیت می بخشند. با این حال، این یک خودروی کامل است که بهخاطر عملکرد خوب آن هنگام رانندگی به راحتی قابل قبول نیست. اما چیزی که آن را شگفتانگیز میکند این است که 959 در مجموعهای از رویدادها، از جمله رالی داکار پاریس و 24 ساعت لمان، به رقابت پرداخت.
F9 اخیراً برای فروش با Girardo & Co با قیمتی نامشخص فهرست شده است. پورشه های معمولی 959 به ندرت برای فروش عرضه می شوند و زم، که بین 1.5 تا 2.0 میلیون دلار به فروش می رسند. نسخههای ویژهای مانند نمونههای اولیه باقیمانده، پول بسیار بیشتری را دریافت میکنند. و همانطور که این خودرو سریعترین 959 را برای ،وج از کارخانه در نظر گرفت، F9 در واقع بسیار خاص است.
منبع: https://www.motor1.com/news/662558/prototype-porsche-959-fastest-one-ever/